اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:/2

تشکیل ستاد تولید ملی در زنجان / ساماندهی نیروهای مازاد شهرداری‌های زنجان

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان با تاکید بر ساماندهی نیروهای مازاد شهرداری‌های زنجان گفت: اعتبارات عمران شهری نباید برای پرداخت حقوق کارمندان شهرداری به کار گرفته شود.

تشکیل ستاد تولید ملی در زنجان / ساماندهی نیروهای مازاد شهرداری‌های زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان محمد رئوفی‌نژاد پیش از ظهر در نخستین جلسه شورای اداری استان زنجان اظهار کرد: در سال جاری که با عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است، برنامه‌ریزی‌های لازم در استان زنجان برای تحقق شعار سال صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه باید از همه ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان برای تحقق شعار سال استفاده ‌شود خاطر نشان کرد: برخی ظرفیت‌های استان احصا شده و برخی از ظرفیت‌های دیگر نیز در سال جاری شناسایی می‌شود.

استاندار زنجان نخستین برنامه سال جاری را ارائه راهبردهای اساسی برای تحقق شعار سال عنوان کرد و افزود: موانع توسعه استان در سال جاری با جدیت پیگیری می‌شود.

 

**تشکیل ستاد تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی

وی از تشکیل ستاد تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی خبر داد و گفت: برنامه‌های مهم استان در راستای تحقق شعار سال در قالب این ستاد برنامه‌ریزی و پیگیری می‌شود.

رئوفی‌نژاد بر ضرورت توسعه بخش کشاورزی در استان تاکید کرد و افزود: در سال جاری با تشکیل ستاد کشاورزی با توجه به ظرفیت‌هایی که در این بخش وجود دارد، برنامه‌ریزی می‌شود.

 

**اختصاص 169 میلیارد تومان به استان زنجان

وی با بیان اینکه تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور 75 درصد بودجه کشور از طریق کشاورزی و صادرات غیر نفتی محقق می‌شود خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت‌های خالی بخش کشاورزی به نحو مطلوبی استفاده شود.

استاندار زنجان با اشاره به اختصاص 36 هزار میلیارد تومان برای توسعه بخش کشاورزی تصریح کرد: از این میزان 169 میلیارد تومان به استان زنجان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در راستای توسعه بخش کشاورزی و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در استان تلاش می‌شود یادآور شد: ‌حمایت از صنعت و معدن و ارائه تسهیلات مناسب به این بخش از برنامه‌های سال جاری محسوب می‌شود.

رئوفی‌نژاد با اشاره به اینکه برنامه‌های عمران شهری استان در دو سال اخیر مورد توجه ویژه قرار گرفته است افزود: در سال جاری نیز در 19 شهر استان زنجان برنامه عمران شهری و در روستاهای استان عمران روستائی مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

**کلنگ‌زنی 7 هزار واحد مسکن مهر

وی از کلنگ‌زنی 7 هزار واحد مسکن مهر در سال جاری با حضور وزیر راه و شهر سازی خبر داد و گفت:‌ احداث مسکن مهر در سال جاری نیز پیگیری می‌شود.

استاندار زنجان با اشاره به اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال جاری ادامه داد: استان نیز در این زمینه از آمادگی کامل برخوردار است.

وی با بیان اینکه کنترل بازار از برنامه‌های جدی دولت و استان است افزود: در این راستا برنامه‌ریزی‌های مطلوب صورت می‌گیرد.

رئوفی‌نژاد توجه به برنامه‌های فرهنگی استان در قالب ستاد راهبردی فرهنگی، طرح تحول نظام اداری و سفر دور چهارم هیئت دولت به استان زنجان را از برنامه‌های سال جاری عنوان کرد و افزود: از ظرفیت اتاق بازرگانی و اتاق تعاون در راستای تحقق شعار سال استفاده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اغلب پروژه‌های عمرانی استان تا خرداد ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسند افزود: با حضور معاون اول رئیس جمهور یا رئیس جمهور حجمی از پروژه‌های استان به صورت نمادین به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار زنجان بر ضرورت ساماندهی نیروهای مازاد شهرداری‌های استان تاکید کرد و افزود: باید در این زمینه اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی ادامه داد: قبول نمی‌کنیم افراد فامیل و آشنا در شهرداری‌ها به عنوان نیروی مازاد به کارگیری شوند که نه تخصص لازم را دارند و نه از کارمندان شهرداری محسوب می‌شوند.

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه اعتبارات اختصاص یافته برای پروژه‌های عمران شهری باید در این پروژه‌ها هزینه شود افزود: اعتبارات عمران شهری نباید برای پرداخت حقوق کارمندان شهرداری به کار گرفته شود.

وی توجه جدی به صادرات، توجه به تولید کالای ایرانی و مصرف نکردن کالاهای خارجی را از تاکیدات استان دانست و گفت: از هرگونه تبلیغ کالای خارجی در بیلبوردها جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول