اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سراوان:

تولید ملی سبب افزایش تولیدات استاندارد داخلی می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه سراوان گفت: تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی سبب افزایش تولیدات استاندارد داخلی و ملی می‌شود.

تولید ملی سبب افزایش تولیدات استاندارد داخلی می‌شود

حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، یک نوع ارج گذاشتن به کارآفرینان داخلی و ایجاد شور و نشاط و نیز سرعت افزایی به تولیدات استاندارد داخلی و ملی است.

وی افزود: از پس فراز و نشیب‌های تلخ و شیرین داخلی و خارجی برای کشورمان، سالی دیگر آغاز شد و حلول سال همراه با حضور حداکثری ملت ایران در اماکن مذهبی و معنوی و در جوار اماکن مقدسی همچون حرم امام رضا(ع)، مساجد، امامزاده‌ها و در قدمگاه شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس و یا بر سر سفره هفت سین پدر بزرگ و مادر بزرگ‌ها نو شد.

امام جمعه سراوان بیان کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته، مقام معظم رهبری بر اساس نیازسنجی‌ها و اولویت‌ها با نامگذاری سال مسیر پیشرفت و تعالی و حرکت کشور را مشخص کرد، اگر توجه داشته باشیم در این چند سال اخیر رهبر فرزانه انقلاب به تناسب توطئه‌های دشمنان نظام با هدف تقویت بنیه اقتصادی نامگذاری‌های سال را داشته است.

دهقان عنوان داشت: امسال نیز با همین هدف در زمینه مقابله با تحریم‌های سخت دشمنان این ملت سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام نهاده است.

وی تصریح کرد: این نامگذاری برای ایرانیان دارای پیام‌های فراوانی از جمله اتحاد و انسجام، خیرخواهی و اعتماد و برای ایران سرفراز کار و کوشش کردن است، این نامگذاری یک نوع ارج نهادن به کارآفرینان داخلی بوده و ایجاد شور و نشاط و سرعت افزایی به تولیدات استاندارد داخلی و ملی است.

امام جمعه سراوان گفت: این نامگذاری ارج نهادن به ایران و ایرانی است که باید با دستان پر توان و سرمایه ولو اندک آن آباد شود.

دهقان اضافه کرد: شعار امسال فرصتی است برای تمامی ایرانیانی که به مام میهن عشق می‌ورزند و خواهان عزت، اقتدار و پیشرفت و استقلال آن هستند.

وی افزود: شعار امسال گویای تکیه کردن بر نیروی خودی و اهمیت دادن به کار و تلاش است پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به ویژه از دوران سازندگی تاکنون زیرسازی و بستر ساز‌ی‌های مطلوبی در عرصه‌های مختلف اقتصادی و صنعتی انجام پذیرفته که قابل تقدیر است اما با رشد فزونی جامعه به تناسب آن باید برای اشتغال چاره اندیشی کرد و گام‌های چشمگیر و بلندی برداشت.

امام جمعه سراوان بیان داشت: امید است نهادهای علمی، اقتصادی، صنعتی و کشاورزی در عرصه تولید ملی و استفاده از سرمایه‌های ایرانی در پایان سال حرف‌های شاد کننده‌ای برای ملت داشته باشند که البته لازمه آن از هم اکنون داشتن اتاق فکر و تدوین و تنظیم طرح‌های کارشناسانه و معقول کوتاه مدت، میان و بلند مدت است.

دهقان اضافه کرد: قطعا" تمکین کردن دولت و ملت به سخنان حکیمانه رهبری و حرکت در مسیر شعار امسال موجبات یأس و ناامیدی دشمنانی که در زمینه انزوا و تحریم ایران اسلامی گام بر می‌دارند را دربر خواهد داشت کما اینکه از هم اکنون خودشان خسارات و زیان‌های وارده از قبل تحریم نفت ایران را در کشورشان احساس کرده به طوری که موجب پشیمانی و عقب نشینی آنها از تحریم شده است.

وی گفت: پشتوانه این ملت خداوند قادر متعال و توجهات خلف صالح آن در روی زمین حضرت ولی عصر(عج) است و با استعانت و اتکال بر آن خدای لایزال به سمت حاکمیت ارزش‌های اسلامی در حرکت هستیم.

 

 

* رویکرد تولید ملی باید سرلوحه کار مدیران باشد

امام جمعه سراوان بیان کرد: رویکرد تولید ملی باید سر لوحه کار مدیران باشد، مقام معظم رهبری با درک صحیح و دقیق شرایط راهبردی را اعلام کردند تا اقتصاد ملی از تنگنا خارج شده و شرایط برای رونق اقتصادی فراهم شود زیرا رونق اقتصادی در گروی بهبود شرایط تولید ملی است.

دهقان یادآور شد: خداوند در آیاتی به وضعیت بحرانی انسان در دنیا اشاره می‌کند و وضعیت بشر را خسران و زیان ارزیابی می‌نماید که در گذر از زندگی دنیوی و دوزخ آن، انتخاب درستی داشته باشد و در مسیر عبودیت که همان صراط و پل رهایی بخش است عبور کنند، وضعیت انسان وضعیت بس خطرناکی در دنیاست زیرا با انتخاب درست و نادرست خود می‌تواند سعادت یا شقاوت ابدی را برای خود رقم زند.

وی در ادامه شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و ایــام دهـــه فـاطمیه را به مسلمین جهان تسلیت گفت.

امام جمعه سراوان بیان داشت: ایام فاطمیه را باید گرامی بداریم، جلوه‌ای از فضایل خداوند در آیه‌های قرآن است که از عذاب جهنم و وارد شدن به دوزخ بهـراسید.

دهقان از شهروندان تسنن و تشیع خواست این ایام را گرامی بدارند و از مراسمات جشن و عروسی در این ایام عزا و سوگواری خودداری کنند.

وی از نیروهای انتظامی نیز خواست با چنین افرادی که ناآگانه این گونه حرکات را انجام می‌دهند ارشاد و در غیر این صورت جلوگیری کنند.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول