اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار

مجله الکترونیکی فیزیک نوین ایران بارگذاری شد

خبرگزاری فارس: مجله الکترونیکی فیزیک نوین ایران ویژه دانشجویان و اساتید علم فیزیک برای نخستین بار بارگذاری شد.

مجله الکترونیکی فیزیک نوین ایران بارگذاری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور استان زنجان با اشاره به امکانات این مجله اظهار داشت: با استفاده از این مجله امکان دسترسی به نتایج پژوهش‌های محققین علم فیزیک و ارزیابی آنها فراهم می‌شود.

احسان توابی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشتر دانشمندان علاقه زیادی به چاپ مقالات در ISI داشته و از این طریق نمی‌توان روحیه همکاری پژوهشگران داخلی را تقویت کرد، با مراجعه به سایت مذکور پژوهشگران علم فیزیک می‌توانند داده‌های خود را به اطلاع همکاران خود برسانند.

وی اضافه کرد: چاپ و انتشار یافته‌های پژوهشگران داخلی در این مجله فرصتی استثنایی برای آشنایی و تبادل اطلاعات محققان کشور را فراهم کرده و زمینه بحث و گسترش دانش در شاخه‌های مختلف فیزیک را مهیا می‌کند.

استاد فیزیک دانشگاه پیام‌نور زنجان هدف از طراحی سایت فیزیک نوین ایران را انتشار یافته‌های پژوهشی نوین دانشمندان ایران در زمینه تخصصی فیزیک شامل مطالعات نظری و کاربردی سیستم‌های فیزیکی برای مطالعه بنیادی، ستارگان و خورشید، حالت جامد و ابر رسانا، شامل انتشار پژوهش‌هایی در زمینه لایه‌های نازک، نانو فیزیک، فوتونیک، پلاسما و شبیه‌سازی‌های کامپیوتری و فیزیک محاسباتی عنوان کرد.

وی مشاهده و داوری مقالات، ارائه نظرات و گسترش علم فیزیک در کشور را از امکانات این سایت معرفی کرد.

توابی با بیان اینکه تاکنون مجلات مشابهی در این خصوص طراحی شده ولی پا برجا نبوده‌اند اضافه کرد: در این سایت سیستمی طراحی شده که همه مراحل روند چاپ، داوری، دریافت و ارسال به ناشر و همچنین انجام ویرایش مجدد به طور آنلاین صورت می‌گیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور استان زنجان یادآور شد: با توجه به جدید التاسیس بودن سایت، فعلا مقالات با ارجحیت از دانشگاه‌های پیام‌نور پذیرفته می‌شود و در مرحله داوری نیاز به رعایت شیوه‌نامه ارسال مقالات مطرح نیست.

لازم به ذکر است صاحب امتیاز این مجله دانشگاه پیام‌نور، مدیر مسئول جناب آقای دکتر احمد‌آخوند (معاون پژوهشی) دانشگاه پیام‌نور است.

 

**انتشار فراخوان دریافت مقالات مجله پیشرفت‌های فیزیک نوین ایران

مجله پیشرفت‌های فیزیک ایران آمادگی خود را برای دریافت مقالات برای بررسی اولیه و ارجاع به داوران اعلام کرد.

از همه محققان رشته فیزیک دعوت می‌شود بر اساس شیوه نامه تدوین مقالات که در تارنمای http://ipp.journals.pnu.ac.ir قابل بهره‌برداری است، اقدام به بارگذاری آنلاین نتایج پژوهشی خود در این سایت کنند.

لازم به ذکر است در حال حاضر این مجله قادر به بررسی درخواست‌ها تنها به صورت آنلاین بوده و علاقه‌مندان می‌توانند در صورت تمایل برای همکاری به عنوان داور در این مجله در فرم مربوطه گزینه داور را انتخاب کنند.

انتشار یافته‌های پژوهشی نوین دانشمندان ایران در زمینه تخصصی پلاسما شامل مطالعات نظری و کاربردی سیستم‌های پلاسمایی برای مطالعه همجوشی هسته‌ای، پلاسمای فضایی در جو سیارات، ستارگان و خورشید، حالت جامد و ابر رسانا که شامل انتشار پژوهش‌هایی در زمینه لایه‌های نازک، نانو فیزیک، فوتونیک، پلاسما و شبیه‌سازی‌های کامپیوتری و فیزیک محاسباتی است.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول