اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با نخستین روز از هفته درختکاری

مراسم درختکاری در دانشگاه پیام نور اراک برگزار شد

خبرگزاری فارس: همزمان با نخستین روز از هفته درخت و درختکاری مراسم کاشت نهال با حضور جمعی از مسئولان و دانشجویان در دانشگاه پیام نور اراک برگزار شد.

مراسم درختکاری در دانشگاه پیام نور اراک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، فرماندار اراک ظهر امروز در این مراسم اظهار داشت: کاشت درخت از اقدامات پسندیده و مورد تاکید دین مبین اسلام است که باید در جامعه اسلامی نهادینه شود.

مسلم پورقاسمیان بیان کرد: فضای سبز به ویژه درختان به منزله ریه‌های یک شهر تلقی می‌شوند و نقش مهمی در تامین سلامت اعضای جامعه دارند.

وی با تاکید بر اینکه حفظ و نگهداری فضای سبز وظیفه همگانی است، تصریح کرد: ایجاد کمربندهای سبز و جنگل‌های مصنوعی در نواحی صنعتی و حوالی شهرها سبب پدید آوردن محیط زیست سالم برای انسان و گیاهان و جانوران می‌شود که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار اراک منابع طبیعی را ثروت هر جامعه و امانتی برای آیندگان دانست و خاطرنشان کرد: حفظ این ثروت ملی و تلاش برای توسعه و گسترش آن امری است که باید همه شهروندان خود را در آن سهیم بدانند.

پورقاسمیان گفت: فضای سبز وسیله‌ای برای بقای بشریت و حفظ زیبایی شهرها و به عنوان میراثی ارزشمند برای نسل‌های آینده است، جنگل‌ها و مراتع از مهم‌ترین منابع طبیعی کشور بوده و سهم بسزایی در تولید اکسیژن، آب، مواد غذایی و دارویی دارند.

وی در ادامه با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات بیان کرد: به راستی مردم ایران تنهاترین و بزرگ‌ترین حماسه‌سازان تاریخ معاصر هستند.

فرماندار اراک گفت: مردم همیشه در صحنه استان مرکزی در روز 12 اسفند با شرکت گسترده در انتخابات بار دیگر برگ زرینی به افتخارات نظام اسلامی افزودند.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول