اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با چاپ در یکی از معتبرترین مجلات فیزیک جهان صورت گرفت

انتخاب مقاله استادیار پیام نور زنجان به عنوان مقاله داغ

خبرگزاری فارس: مقاله دکتر احسان توابی، استادیار گروه فیزیک دانشگاه پیام‌نور مرکز زنجان به عنوان یکی از مقالات داغ برگزیده شد.

انتخاب مقاله استادیار پیام نور زنجان به عنوان مقاله داغ

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از روابط عمومی پیام‌ نور استان زنجان، مقاله عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور زنجان با عنوان (tatistical analysis of the SOT-Hinode observations of solar spicules and their wave-like behavior) در یکی از معتبرترین مجلات فیزیک به نام (New Astronomy) در سال 2011 به چاپ و این مقاله به عنوان یکی از مقالات در لیست مقالات داغ این مجله شناخته شده است.

به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور استان زنجان این مقاله با همکاری گروهی از دانشگاه پیر و ماری کوری فرانسه نوشته شده و در راستای انجام آن گروه‌های علمی از دانشگاه‌های مسکوی روسیه، هاروارد آمریکا و سازمان فضایی ژاپن (ماموریت فضایی هینوده) در آن نقش داشته‌اند.

احسان توابی با اشاره به ویژگی این مقاله در مقایسه با مقالات مشابه، به استفاده از روش آنالیز فوریه کوپل شده به موجک‌های مورلت اشاره کرد.

وی با اشاره به قابلیت این روش در تشخیص دقیق نوسانات امواج مگنتوهیدرو استاتیکی منتشره در طول سیخک‌های خورشیدی و روش خودکار ثبت امواج پیچشی آلفن که از عوامل گرمایش جو خارجی خورشید شناخته می‌شود اظهار کرد: این روش جدید گامی بلند در عرصه تجزیه و تحلیل داده‌های تلسکوپ‌های فضایی محسوب می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور استان زنجان افزود: این روش همچنین از محاسبات لاپلاسی که الگوریتم آن برای ردگیری ساختارهای بسیار ریز پایه‌گذاری شده، بر روی داده‌های تلسکوپ ایستگاه فضایی ژاپن (هینوده) مورد آزمایش قرار گرفته و نتایج آن تایید شده است.

وی یادآور شد: دستاوردهای این مقاله در طی چندین کارگاه‌های تخصصی بین‌المللی برگزار شده و در دانشگاه بروکسل- بلژیک (Proba2/SWAP) و مرکز فضایی اروپا (ESA) و همچنین‌ دانشگاه مارسی  (LAM) و ماری کوری پاریس(IAP) برای محققان و پژوهشگران ارائه شده است.

توابی در پایان از حمایت‌های بی‌دریغ موسوی، رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان در راستای نهادینه کردن پژوهش و از زحمات معاون پژوهشی این دانشگاه در راستای کیفی‌سازی مطالعات پژوهشی و حمایت از تحقیقات بنیادی و کاربردی قدردانی کرد.

انتهای پیام/س30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول