اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا انتخابات نهم- 252

برنامه انتخاباتی منطقه آزاد در پیام نور بهشهر برگزار شد

خبرگزاری فارس: در راستای تشویق دانشجویان به حضور گسترده در پای صندوق‌های رای برنامه‌های منطقه آزاد انتخابات در دانشگاه پیام نور بهشهر برگزار شد.

برنامه انتخاباتی منطقه آزاد در پیام نور بهشهر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، به نقل از بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور این شهرستان، گفت‌وگوی آزاداندیشی با محوریت انتخابات با حضور واحد مرکزی خبر در قالب برنامه منطقه آزاد، امروز در دانشگاه پیام نور بهشهر برگزار شد.

یکی از دانشجویان شرکت کننده در این برنامه گفت: شرکت در انتخابات و  انتخاب فرد اصلح از میان کاندیداهای نمایندگی وظیفه شرعی هر رای دهنده است. همچنین یک هفته زمان کمی برای شناخت نمایندگان است و باید زمان بیشتری به این کار اختصاص داده شود.

دانشجوی دیگری با اشاره بر تعدد نمایندگان از طیف‌های مختلف عنوان کرد: وجود کاندیدا از جناح‌های مختلف خود گویای این حقیقت یعنی وجود دموکراسی در کشور است.

وی انتخاب فرد اصلح و شایسته را در درجه اول متعهد بودن کاندیدا به معیارهای انقلاب و آرمان‌های آن عنوان کرد و ادامه داد: تعهد به کشور و نظام موجب تلاش فرد، برای رسیدن به آرمان‌ها است.

این دانشجو ابراز داشت: تعهد با کارآمدی همراه نیست، فاکتور دیگر نماینده ساده زیست بودن، دادن وعده و وعیدهای قابل اجرا و عدم وابستگی به کانون‌های مختلف است.

دانشجوی دیگری بیان داشت: شناخت معیارها و ضابطه‌های انتخاب کاندیداها ضروری است و باید به درستی بررسی کرد که چه کسی راست می‌گوید.

وی موضع‌گیری شفاف از سوی نامزدها را راه درست انتخاب آنان عنوان کرد.

یکی از دانشجویان رشته روانشناسی عنوان کرد: افرادی که وارد مجلس می‌شوند باید با آگاهی انتخاب شوند، ما دانشجویان باید به آنانی رای دهیم که کمترین وعده را می‌دهند.

وی با اشاره به اصطلاح شعارزدگی، خاطرنشان کرد: مردم از نمایندگان می‌خواهند که وعده‌های پوچ و واهی را کنار بگذارند و فکر نکنند که با دادن یک ناهار یا شام می‌توانند رای جمع کنند. همچنین انتخاب حق هر فرد است و شخصی که رای می‌دهد موجودیت خود را به اثبات می‌رساند.

یکی از دانشجویان رشته مدیریت، حفظ نظام اسلامی را از اوجب واجبات دانست و تصریح کرد: مکتب اسلام می‌گوید هدف وسیله را توجیه نمی‌کند و نمی‌توان به هر قیمتی به هدف رسید بلکه رسیدن به آرمان‌های انقلاب یک راه دارد و آن هم از خط ولایت فقیه عبور می‌کند.

دانشجوی رشته علوم اجتماعی هم، دانشجویان را به واقع بینی دعوت می‌کند و می‌گوید: به واقع زمانی می‌توان عملکرد یک نماینده را مورد ارزیابی قرار داد که عملکرد چهار ساله آن نماینده را رصد کرد و یا عملکرد وی را در پست‌های قبلی مورد شناخت قرار داد.

وی افزود: چشمانتان را به سوی حقیقت باز کنید و بدانید رصد کاندیداها به عهده مردم و به ویژه دانشجویان است، باید صحن مجلس و عملکرد نمایندگان را در دوره‌های قبل رصد کرد تا بتوان به یک انتخاب درست دست یافت.

دانشجوی دیگری، گفت: مردم ما آنقدر باهوش و با‌بصیرت هستند که در انتخابات شرکت کنند.

وی اخلاق‌مداری، ولایت‌مداری و انقلابی بودن را معیارهای اصلی یک نماینده مجلس دانست و تاکید کرد: فقط نقل سخنانی از مقام معظم رهبری نشانه انقلابی بودن نیست بلکه عمل به فرمایشات ایشان ولایت‌مداری است.

این دانشجو، اضافه کرد: خاطرات ننگین مجلس ششم دیگر هیچگاه نباید تکرار شود.

وی در ادامه با اشاره از فرازی از وصیتنامه امام راحل، ابراز داشت: عدم حضور مردم در انتخابات و تعیین سرنوشتشان از گناهان کبیره است و اگر رای ندهی خود تو منزوی می‌شوی و از دریای ملت جدا می‌شوید.

یکی از دانشجویان علوم تربیتی، اذعان داشت: این نقد کردن ما معنی ندارد هر کس به دنبال منافع خود است و ما اینجا آمدیم که در دانشگاه به دانش‌مان اضافه شود و رفتن به پای صندوق رای را به عنوان یک تکلیف شرعی قلمداد می‌کنیم و رای می‌دهیم.

یکی دیگر از دانشجویان روانشناسی می‌گوید: ما با رای دادن ماهیت خود را ثابت می‌کنیم و با خون شهدا پیمان می‌بندیم.

انتهاب پیام/ن۳۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول