اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه پیام‌نور کردستان:

پیام‌نور کردستان در بین شش دانشگاه برتر کشور قرار دارد

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه پیام‌نور کردستان از قرارگرفتن این دانشگاه در بین شش دانشگاه برتر کشور در حوزه تربیت‌بدنی و ورزش دانشگاهیان پیام‌نور سراسر کشور خبر داد.

پیام‌نور کردستان در بین شش دانشگاه برتر کشور قرار دارد

ایوب مرادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: بر اساس ارزیابی‌های به عمل آمده از سوی سازمان مرکزی دانشگاه پیام‌نور و با توجه به موفقیت‌ها و عملکردهای استان‌ها هر ساله ارزیابی علمی بر اساس شاخص‌های در نظر گرفته شده برای این حوزه در سطح مراکز استان‌ها اجرا می‌شود.

وی افزود: دانشگاه پیام‌نور استان کردستان در سال جاری با توجه به فعالیت‌های منسجم و گسترده خویش در عرصه تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی ویژه دانشجویان، کارکنان و اساتید خویش در مراکز و واحدهای 10گانه موفق به قرارگرفتن در بین 6 دانشگاه برتر پیام نور کشور شد.

سرپرست دانشگاه پیام‌نور استان کردستان خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی‌های به عمل آمده این دانشگاه با کسب 258 امتیاز توانسته است بسیاری از دانشگاه‌های بزرگ کشور را پشت سر گذاشته و علی‌رغم محدودیت اماکن ورزشی خویش به این موفقیت بزرگ دست یابد.

مرادی افزود: برنامه‌ریزی منسجمی برای ارتقای فعالیت‌های ورزشی در سطح مراکز و واحدهای 10گانه پیام‌نور استان طراحی شده و چشم‌اندازهای توسعه تربیت‌بدنی در این مراکز و واحدها مشخص شده است.

به گفته سرپرست دانشگاه پیام نور کردستان، زمینه‌های لازم برای گسترش اماکن ورزشی و فعالیت‌های مرتبط با این حوزه در دانشگاه پیام‌نور کردستان مهیا است.

وی با اشاره به موفقیت دانشجویان این دانشگاه در پنجمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر سراسر کشور در استان مازندران، اظهار داشت: پس از برگزاری مسابقات دور مقدماتی در مراحل شهرستانی و استانی هر ساله تیم‌های منتخب ورزشی استان به المپیاد ورزشی کشوری اعزام می‌شوند.

وی افزود: در همین راستا در آبان ماه سال جاری 30 نفر از دانشجویان منتخب در 7 رشته ورزشی به پنجمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور در استان مازندران اعزام شدند.

سرپرست دانشگاه پیام‌نور کردستان تصریح کرد: کاروان اعزامی کردستان را دانشجویان ورزشکار در رشته‌های کاراته، شنا، تکواندو، جودو، کشتی آزاد، کشتی فرنگی و تنیس روی میز تشکیل می‌دادند که با کسب 5 مدال رنگارنگ موفقیت‌هایی را برای استان به ارمغان آوردند.

مرادی اظهار داشت: در رشته کشتی فرنگی و در وزن 74 کیلوگرم فواد کریمی موفق به کسب مدال طلا شد و در رشته تنیس روی میز دوبل آزاد نیز دلیر محمدی مدال نقره این رقابت‌ها را به خود اختصاص داد.

وی افزود: آرمین حنیفی در رشته شنای 100 متر آزاد مدال برنز، محمدیاسر جلویزانی در وزن منهای 66 کیلوگرم جودو مدال برنز و خسرو حنیفی در وزن منهای 80 کیلوگرم تکواندو مدال برنز این دوره از رقابت‌ها را کسب کردند.

سرپرست دانشگاه پیام نور کردستان تصریح کرد: در دوره چهارم المپیاد کشوری پسران در استان لرستان نیز تیم کشتی فرنگی کردستان به عنوان تیم برتر این المپیاد شناخته شده بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از سال آینده مسابقات کشوری در رشته‌های مختلف ورزشی دانشجویان پیام‌نور سراسر کشور به صورت مجزا و به میزبانی استان‌های مختلف برگزار خواهد شد، به دلیل درخشش دانشجویان کردستانی در رشته کشتی و کسب مدال‌های رنگارنگ در این رشته، میزبانی مسابقات کشتی فرنگی و آزاد دانشجویان پیام نور کشور در سال آینده به استان کردستان واگذار شده است.

سرپرست دانشگاه پیام نور کردستان با تأکید بر فراهم کردن زمینه مشارکت گسترده دانشجویان در فعالیت‌های ورزشی در مراکز و واحدهای تابعه این دانشگاه، افزود: با تمام توان در راستای فراهم کردن امکانات و فضای مناسب ورزشی برای دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه گام برداشته و در این مسیر نیز با دستگاه‌های متولی امر در سطح استان همکاری و تعاملی مناسب داریم.

وی از حضور دو نفر از دانشجویان ورزشکار این دانشگاه در اردوی تیم‌های ملی کشتی و کبدی خبر داد و افزود: فواد کریمی دانشجوی رشته تربیت‌بدنی پیام نور سنندج یکی از 31 نفر کشتی گیر برتر کشور است که در وزن 74کیلوگرم به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی دعوت شده و در دی ماه سال جاری در اردوی تیم ملی در خانه کشتی شرکت نمود.

مرادی افزود: این دانشجوی تلاشگر در پنجمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر پیام‌نور کشور نیز مدال طلای کشوری را برای استان کردستان به ارمغان آورده است.

سرپرست پیام‌نور کردستان همچنین از عضویت سیامک رضاقلی دانشجوی رشته فناوری اطلاعات این دانشگاه در تیم ملی کبدی جمهوری اسلامی ایران خبر داد و افزود: سیامک رضاقلی دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی گوانگ‌جو بوده و هم اکنون نیز علاوه بر عضویت در تیم ملی کبدی کشور در لیگ برتر کبدی و درتیم باشگاهی راه و ترابری اصفهان مشغول به  فعالیت است.

مرادی در پایان ابراز امیدواری کرد که در سال آینده شاهد شکوفایی هرچه بیشتر فعالیت‌های ورزشی در مراکز و واحدهای تابعه پیام‌نور استان خواهیم بود و از چند پروژه ورزشی نیز در این مراکز بهره‌برداری خواهد شد.

 

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول