اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان:

استفاده از کالای ایرانی تبدیل به فرهنگ شود / صادرات 720 میلیون دلار کالا از خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از صادرات 720 میلیون دلاری کالا از خوزستان خبر داد و گفت: تقویت و حمایت از تولید ملی و استفاده از کالای ایرانی برای ما ارزشمند است و باید به فرهنگ تبدیل شود.

استفاده از کالای ایرانی تبدیل به فرهنگ شود / صادرات 720 میلیون دلار کالا از خوزستان

 به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، سید خلف موسوی در نخستین نشست شورای معاونان در سال 91 با موضوع "تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی" اظهار داشت: به عنوان یک ایرانی مسلمان لازم است با استفاده از کالای داخلی ضمن حمایت از کار و سرمایه ایرانی و تولید ملی، ارزش کار و تولید داخلی را بالا ببریم و با مصرف کالای خارجی، کلاس کار خود را پایین نیاوریم.

وی با اشاره به تحریم‌های دشمنان در سال گذشته گفت: دشمنان از تاریخ عبرت نگرفته‌اند و ملت ایران را نشناخته و نفهمیده‌اند که برخورد با ملت ایران نتیجه نمی‌دهد، در سال گذشته انواع تحریم‌ها را اجرا کردند اما نه تنها این تحریم‌ها اثری نداشت بلکه در میل به تولید بیشتر و خودکفایی و تقویت باورهای ملت ایران، موفقیت‌های چشمگیری در عرصه‌های مختلف به ویژه در عرصه علمی به دست آوردیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در ادامه خواستار تقویت بازرسی کار، نظارت و حمایت از کار و افزایش کیفیت تولیدات شد و افزود: در بخش حمایت از کار، معاون روابط کار باید امسال در راستای حمایت از کار، ساماندهی بازار کار و پایداری مشاغل نقش فعال، پویا و زنده ایفا کند و حساسیت بیشتری نسبت به فعالیت و عدم تعطیلی واحدها داشته باشد.

وی بر ضرورت پیگیری اشتغال پایدار تأکید کرد و خواستار مطالعات دقیق و جامع امکان سنجی برای کسب نتایج حاصل از سرمایه گذاری و تعیین عوامل مؤثر در سودآوری طرح و پروژه‌ها و تأثیرات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن بر جامعه شد.

موسوی گفت: در سال جاری 720 میلیون دلار از کالاهای تولیدی استان توسط شرکت‌های تعاونی‌ به خارج از کشور صادر شده است.

وی افزود: در سال 89 تعداد 107 هزار شغل در استان در قالب کارگروه‌های اشتغال محقق شد اما در سال گذشته 139 هزار و 977 شغل استان در سامانه اشتغال کشور ثبت شده و این آمار نشان می‌دهد که 32 هزار فرصت شغلی بیشتر از سال گذشته در استان ایجاد شده است.

انتهای پیام/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول