اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اهواز در مجلس:

وزارتخانه‌ها برای افزایش تولید ملی به بخش خصوصی اعتماد کنند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارتخانه‌ها برای افزایش تولید ملی باید به بخش خصوصی بیشتر اعتماد کنند و در این باره برنامه‌ریزی کنند.

وزارتخانه‌ها برای افزایش تولید ملی به بخش خصوصی اعتماد کنند

ناصر سودانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: وزارت‌خانه‌ها باید برای توسعه بخش تولیدی کشور به بخش خصوصی اعتماد بیشتری کنند.

وی به اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی و کاهش تصدی‌گیری‌های دولت تأکید کرد و گفت: وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، نیرو، صنعت، معدن و تجارت باید به بخش خصوصی اعتماد کنند و با واگذاری مسئولیت‌ها به مردم گامی مؤثر درباره رونق تولید ملی بردارند.

وی تأکید کرد: باید با افزایش اعتماد به بخش خصوصی در راستای ایجاد اشتغال پایداری در کشور تلاش کرد و در این باره باید با برنامه‌ریزی کارشناسانه عمل کرد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی، اقتصادی دولتی، وابستگی به درآمد نفت و مصرف غیراستاندارد سوخت را سه آفت اقتصاد کشور خواند و تصریح کرد: اجرای درست اصل 44 قانون اساسی، افزایش صادرات غیرنفتی و اصلاح الگوی مصرف می‌تواند این سه آسیب را از چهره اقتصاد مملکت پاک کند.

سودانی تأکید کرد: همه باید در راستای افزایش تولید ملی، حمایت از سرمایه‌گذار داخلی و ایجاد اشتغال پایدار حمایت کنند و در این باره مجلس آمادگی همکاری با دولت را دارد.

وی تحمل بار افزایش ناگهانی قیمت حامل‌های انرژی را برای صنعت‌گران و کشاورزان غیرممکن خواند و ادامه داد: دولت باید در سال 91 به آنها تسهیلات ویژه‌ای بدهد تا دست از کار نکشند و با چشم‌اندازی روشن قابلیت تولیدی خود را به حداکثر ظرفیت برسانند.

سودانی یادآور شد: هم اکنون تأمین نهاده‌های کشاورزی از قبیل سم، کود، سوخت برای کشاورزان خیلی گران تمام می‌شود، به طوری که ادامه کار برای آنها صرفه اقتصادی ندارد که این یک تهدید و خطر جدی برای کشاورزی کشور است.

وی افزود: واردات بی‌رویه موجب تعطیلی یا کاهش تولید بسیاری از کارخانه‌های کشور شد که تصمیم گیران اقتصادی باید برای فعال کردن این ظرفیت‌ها تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

وی دولت را یک مصرف‌کننده بزرگ خواند و تأکید کرد: اگر دستگاه‌های دولتی به مصرف محصولات ایرانی روی بیاورند بسیاری از تولیدهای کشاورزی و صنعتی بازار فروش پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول