اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده رباط‌کریم تأکید کرد:

لزوم تصویب قوانین جامع برای حمایت از تولید

خبرگزاری فارس: نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: برای تحقق منویات رهبری معظم انقلاب در حمایت از تولید ملی باید تصویب قوانین جامع و کارآمد در این حوزه را در دستور کار نخست خود قرار دهند.

لزوم تصویب قوانین جامع برای حمایت از تولید

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رباط‌کریم اظهار داشت: رهبری معظم انقلاب با درک صحیح شرایط اقتصادی داخل کشور و هم‌چنین اقتصاد جهانی طی سال‌های اخیر با نام‌گذاری‌های هر سال خط و مشی کشور را مشخص فرمودند.

وی تصریح کرد: با دقت در این نام‌ها در می‌یابیم که معظم‌له مهمترین کار مردم و مسئولان را در حوزه اقتصادی تبیین فرموده و نیاز کشور برای اصلاح برنامه‌های اقتصادی را به درستی درک فرموده‌اند.

این نماینده مجلس با اشاره به سال 91 تحت عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: با توجه به تحریم‌های غرب علیه جمهوری اسلامی، تنها راه مقابله با این رفتار خصمانه خودکفایی در تولید نیازهای اصلی کشور است.

* لزوم تعامل و همکاری مردم و مسئولان در سال 91

نوروزی تأکید کرد: به طور قطع تحقق این مهم از عهده یک دستگاه و حتی چند نهاد خارج است و برای حمایت عملی از تولید ملی نیازمند تعامل و همکاری و عزم همه جانبه و ملی هستیم.

وی افزود: از سوی دیگر باید نگاه به تولید ملی نگاه علمی و کارشناسی بوده و از انجام رفتارها و بیان مطالب شعاری در این زمینه باید پرهیز کرد.

* بازار کشور مملو از اجناس خارجی است

نماینده مردم رباط‌کریم در خانه ملت با اشاره به عرضه و تقاضای نامحدود اجناس و کالاهای خارجی در بازارهای داخلی گفت: متأسفانه امروز بازار ایران مملو از اجناس خارجی است.

نوروزی گفت: صد افسوس که اکثر این کالاها از نظر کیفیت در حد بسیار پایینی بوده و به طور کلی قابل مقایسه با تولیدات داخلی نیستند، اما باز هم تقاضا برای اجناس مشابه خارجی به ویژه در حوزه پوشاک و مواد غذایی بیشتر است.

وی ادامه داد: به همین دلیل برای حمایت از تولید نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم تا مردم جنس ایرانی را به کالاهای مشابه خارجی ترجیح دهند و این نکته در فرمایشات و رهنمودهای نوروزی رهبری معظم انقلاب مورد توجه قرار گرفته است.

* وظایف خطیر مجلس برای تحقق منویات رهبری

نوروزی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در رباط‌کریم مبنی بر اینکه نمایندگان مجلس برای تحقق منویات رهبری معظم انقلاب چه وظیفه‌ای برعهده دارند؟ گفت: نخستین کار و مسئولیت مهم مجلس در سال 91 باید طراحی و تصویب طرح‌ها و لوایحی با محوریت حمایت از تولید ملی باشد.

وی تصریح کرد: قوانینی بسیاری در این حوزه پیش از این به تصویب رسیده است که باید مورد بازنگری قرار گیرد، چرا که اگر این قوانین کارآیی لازم را داشت نباید امروز بازارهای ما از اجناس خارجی پر می‌شد.

نوروزی در پایان تأکید کرد: خوش‌بختانه این روحیه در میان نمایندگان وجود دارد که برای تحقق رهنمودهای ولی‌امر مسلمین کاری جهادی انجام دهند و امیدوارم در پایان سال 91 شاهد تغییرات بسیار خوبی در حوزه حمایت از تولید ملی در قوانین کشور باشیم.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول