اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان‌ و بلوچستان:

حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی تأکید می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بر موضوع تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی با همکاری بخش خصوصی در استان سیستان و بلوچستان تأکید می‌شود.

حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی تأکید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، علی‌محمد آزاد در دیدار فعالان بخش خصوصی بر موضوع تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی با همکاری بخش خصوصی در استان سیستان و بلوچستان تأکید کرد.

وی افزود: دولت و بخش خصوصی به دلیل توسعه و پیشرفت استان در کنار یکدیگر قرار دارند و بر همین اساس و با حضور چشمگیر مردم، سخت‌ترین تحریم‌ها را پشت سر گذاشته‌ایم و سبب عقب‌نشینی دشمنان از مواضعشان شده‌ایم.

استاندار سیستان و بلوچستان به امکانات و پتانسیل‌های بالقوه استان در زمینه‌های تجاری، بازرگانی، صنعتی و معدنی اشاره کرد و بیان داشت: زیرساخت‌ها در استان فراهم است و با سرمایه‌گذاری و تولیدات مناسب هم می‌توانیم در زمینه اشتغال، ‌گردش مالی و توسعه استان تلاش کنیم و هم در توسعه کشور در تمامی بخش‌ها نقش بسیار تأثیرگذار همانند گذشته داشته باشیم.

آزاد تصریح کرد: در بودجه سال 91 به دلیل توسعه استان، برنامه‌ریزی‌های مناسب صورت پذیرفته است که پس از تصویب لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی تسهیلات مناسبی در اختیار استان قرار خواهد گرفت.

وی گفت: بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری با حمایت‌های دولت می‌تواند از 50 درصد سود سرمایه‌گذاری استفاده کند و ریسک سرمایه‌گذاری در استان به صورت صددرصد توسط بیمه‌گذار مورد قبول واقع خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: تلاش شود که در زمینه‌های مختلف از جمله صنایع تبدیلی و تولیدات کیفی بسته‌بندی مناسب و صادراتی کالاهای تولیدی را با ارزش افزوده صادر تا هم اقتصاد و هم اشتغال پایداری به وجود آید.

آزاد خاطر نشان کرد: با حمایت‌های دولت از بخش خصوصی و ایجاد حرکت‌های نو از همین ابتدای سال می‌توانیم در زمینه رسیدن به شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامیده شده، موفقیت‌های چشمگیری کسب کنیم.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار، پیشنهادی مبنی بر تشکیل کارگروهی تخصصی به دلیل تسریع در رسیدن به اهداف سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را داد.

ایرج حسن‌پور گفت: هدف دولتمردان توسعه اقتصادی، تولیدات کیفی و صادراتی است.

وی افزود: به خاطر اینکه بتوانیم تولیدات را در عرصه‌های جهانی نیز عرضه کنیم حمایت‌هایی باید از بخش خصوصی بشود که این موضوع در نهایت منجر به ارتقاء سطح کیفی و ایجاد فضای رقابتی در داخل شده و انگیزه لازم به منظور عرضه کالاهای کیفی و صادراتی در داخل و خارج از کشور برای تولیدکننده ایجاد می‌شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان ادامه داد: برنامه‌ها و اهداف تعیین شده برای حمایت از تولیدات داخلی با نگاه به سند چشم‌انداز توسعه استان است و قطعاً این موضوع باعث اشتغال‌زایی نیز می‌شود.

حسن‌پور بیان کرد: مردم کشورمان نیز می‌توانند با خرید کالاهای ایرانی سهم بسزایی در عرصه اقتصادی کشور ایفا کنند و وابستگی ما نیز به کالاهای وارداتی کمتر خواهد شد و این به نفع تولید ملی خواهد بود.

وی اضافه کرد: پیشنهاد می‌شود در استان سیستان و بلوچستان و بر اساس پیام مقام معظم رهبری به مناسب این سال، کارگروهی تخصصی خارج از کارگروه‌های دیگر در زمینه‌های مختلف صنعتی، تجاری و کشاورزی و معدنی ایجاد و اطلاعات مربوطه اخذ و پایش برای رسیدن به شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی به وجود آید.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان به موضوع مدیریت قیمت‌ها نیز اشاره کرد و گفت: با مدیریت قیمت‌ها جلوی افزایش قیمت‌ها نیز گرفته خواهد شد.

حسن‌پور افزود: با تلاش‌هایی که صورت پذیرفته، بخشی از تحریم‌ها شکسته و این نشان از در کنار هم بودن بخش دولتی و خصوصی به دلیل توسعه اقتصادی کشورمان است.

انتهای پیام/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول