اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ساوجبلاغ تأکید کرد

لزوم بازنگری در قوانین حمایت از تولید داخلی

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: قوانین حوزه تولید باید با اولویت حمایت از تولید ملی مورد بازنگری قرار گیرد.

لزوم بازنگری در قوانین حمایت از تولید داخلی

محمدحسین نژادفلاح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوجبلاغ اظهار داشت: رهبری معظم انقلاب اسلامی یک طرح کلان و بلند مدت برای توسعه اقتصادی و پیشرفت کشور ترسیم فرموده‌اند که اجرای کامل آن تنها راه پیشرفت ایران اسلامی و مقابله با تهدیدها و تحریم‌های خارجی است.

وی تصریح کرد: این طرح در حالی از سوی معظم‌له طی سال‌های اخیر مطرح می‌شود که جمهوری اسلامی تحت شدیدترین فشارهای اقتصادی از سوی غربی‌ها است.

* تأثیر برنامه‌های اقتصادی کشور در خنثی‌سازی تهدیدهای خارجی

این مسئول با اشاره به نام‌گذاری‌های سال‌های اخیر توسط رهبری معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: از 4 سال قبل ایشان محوریت برنامه‌های کلان کشور را در حوزه اقتصادی ترسیم فرموده‌اند که در نام‌گذاری سال‌ها نمایان است.

نژادفلاح افزود: تعیین نام‌هایی چون نوآوری و شکوفایی، اصلاح الگوی مصرف‌، همت و کار مضاعف، جهاد اقتصادی و بالاخره تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی خط و مشی اصلی نظام را در حوزه اقتصادی مشخص می‌کند.

وی تأکید کرد: به طور قطع این نام‌گذاری‌ها و حرکت اقتصادی کشور تأثیر بسیار زیادی در خنثی‌سازی تحریم‌ها و تهدیدهای خارجی داشته و اگر نبود بلندنظری و دوراندیشی ولی‌امرمان، امروز ایران اسلامی در مشکلات بسیار اقتصادی غوطه‌ور بود.

* حمایت از تولید ملی باید فراتر از شعار باشد

نماینده مردم ساوجبلاغ در خانه ملت ادامه داد: البته طی سال‌های اخیر برخی از دستگاه‌ها با نام‌گذاری‌ها به صورت شعاری برخورد کردند که همین امر در نتیجه کار تأثیرگذار بود.

نژادفلاح تأکید کرد: امسال باید توجه داشته باشیم که تنها شعار دادن، مصاحبه کردن و برگزاری سمینارها منجر به حمایت از تولید ملی نخواهد شد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در ساوجبلاغ مبنی بر اینکه وظیفه قوه مقننه در تحقق منویات رهبری معظم انقلاب چیست؟ گفت: یکی از اصلی‌ترین کارهایی که نمایندگان مجلس هم در دوره هشتم و هم نهم باید مدنظر قرار داشته باشند، تجدید نظر در قوانین مربوط به تولید داخلی است.

نژادفلاح افزود: وفور عرضه و تقاضا برای کالاهای خارجی در بازار کشور نشان می‌دهد که این قوانین کارآیی لازم را نداشته است، به همین دلیل باید این قانون‌ها مورد بازنگری جدی و کارشناسی قرار گیرد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: نمایندگان مجلس نهم که زمان بیشتری در اختیار دارند، این امر را در اولویت و دستور کار نخست خود قرار دهند.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول