اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی:

قوانین دست و پاگیر در عرصه حمایت از تولید‌کنندگان کم نیست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با اینکه مجلس در اسفند‌ماه سال 1389 قوانین رفع موانع تولید را تصویب کرده اما در این مقوله هنوز جواب خوبی عاید بخش حمایت از تولید نشده است.

قوانین دست و پاگیر در عرصه حمایت از تولید‌کنندگان کم نیست

سیدجواد ابطحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان به مناسبت نامیدن سال جاری به عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی از طرف رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: این پیغام به دنبال پیام‌های اقتصادی سال‌های گذشته و به منظور شکوفایی در اقتصاد ملی، ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری مطرح شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات بزرگ کشور در بین جوانان و تحصیل‌کردگان جامعه، نبود کار و شغل مناسب است، تصریح کرد: با افزایش ظرفیت‌های تولید داخلی، رفع موانع تولید و قوانین مزاحم برای تولید‌کنندگان و از بین بردن مشکلاتی مانند بیکاری باید به رشد هشت درصدی پیش‌بینی ‌شده در برنامه پنجم توسعه دست پیدا کنیم.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در صورت عدم حمایت از تولیدات داخلی در آینده در عرصه تجارت جهانی حرفی برای گفتن وجود ندارد، تصریح کرد: تقویت نکردن زیرساخت‌های ملی، تجارت جهانی را برای کشور عبث می‌کند.

وی اشاره‌ای به در‌آمد‌های نفتی در سطح کشور کرد و گفت: برخی اوقات درآمد‌های نفتی کم‌کاری‌ها را در سایر بخش‌ها پوشش می‌دهد.

ابطحی با اشاره به اینکه درآمد‌های نفتی باید برای زیرساخت‌های کشور هزینه شود، بیان داشت: کشوری مانند ژاپن برای استحصال 20 میلیارد دلاری باید به اندازه 200 میلیارد دلار کالای قابل رقابت در سطح جهانی ارائه کند که البته کشور ما در یک قلم کالای نفت خود قادر است درآمد 100 میلیارد دلاری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در حمایت از تولیدات داخلی کمیسیون‌های اقتصادی، جهاد کشاورزی، توسعه و عمران و هم‌چنین کمیسیون صنایع باید نقش فعال‌تری داشته باشند، تأکید کرد: رایزنی‌ها در این مورد با اتاق‌ بازرگانی و سایر اتاق‌های مرتبط باید افزایش یابد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شرایط باید به گونه‌ای طراحی شود که سود تولید‌کنندگان از سود بانکی بیشتر شود.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول