حجتالاسلام محمد علاءالدینی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: باید تبلیغ کالاهای خارجی را در رسانه ملی نه تنها محدود، بلکه حذف کرد.
وی ادامه داد: رسانههای تصویری، نوشتاری و شنیداری به ویژه شبکه "بازار" میتوانند جایگزینی مناسب همچون تولیدات داخلی را برای خود در نظر بگیرند.
علاءالدینی با تاکید بر نقش بارز رسانه ملی در فرهنگسازی استفاده عمومی از تولیدات داخلی گفت: تهیهکنندگان، کارگردانان، متولیان سینمای کشور و همچنین مسئولان رسانه ملی آگاه باشند که آنها در تحقق بخشی به این فرمان مقام عظمای ولایت در سال جدید یعنی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی ایفاگر نقشی بارز هستند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند ادامه داد: فضای ساخت و تولید مجموعههای سینمایی و تلویزیونی کشور باید به شکلی طراحی شود که علاوه بر رعایت اصول اسلامی در قالب امور فرهنگی، استفاده از کالاهای ایرانی و تولید داخل را نیز در دل خود جای دهد.
وی اضافه کرد: متاسفانه در حال حاضر تجهیزات و ملزومات زندگی که در فیلمهای ایرانی به مخاطبان ارائه میشود، غالبا اجناسی غیر ایرانی است.
علاءالدینی با تاکید بر ضرورت احیای صنایع رو به نابودی ایران خاطر نشان کرد: با کمال تاسف بسیاری از صنایع بومی، ناب و مختص فرهنگ اسلامی و ایرانی مردم شریف این دیار در حال فراموشی است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند با اشاره به روایتی از امیرکبیر خاطر نشان کرد: روزی برای امیرکبیر ظروفی چینی آورده شد.
وی ادامه داد: امیرکبیر با مشاهده این صحنه از متولیان آن مجلس خواست تا در کنار ظروف چینی ظرفهای مسی ساخت ایران را نیز نزد ایشان بیاورند.
علاءالدینی اضافه کرد: آن مرد دانای دوران سیاه تاریخ شاهنشاهی دستور داد تا همه ظروف چینی و مسی را به اتفاق بر زمین بکوبند؛ لاجرم همه ظروف چینی شکست و ظروف مسی داخلی سالم ماند و امیرکبیر در ادامه گفت: "ما ایرانیها باید به دنبال مسائلی باشیم که مانند این ظروف مسی ماندگار هستند".
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند، برخی صنایع دستی کهن ایرانی را داشتههایی رو به نسخ خواند و افزود: متاسفانه بسیاری از صنایع داخلی کشورمان منسوخ شده و یا روندی رو به نسخ را میپیمایند که باید برای احیای آنها فکری کرد.
انتهای پیام/س10/د1000