اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال تولید ملی

تبلیغ کالای خارجی از رسانه‏های داخلی حذف شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند گفت: حذف کامل پیام‏های بازرگانی تولیدات خارجی و جایگزینی تبلیغ تولیدات داخلی در سال "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" در رسانه‏ها ضروری است و باید به آن توجه شود.

تبلیغ کالای خارجی از رسانه‏های داخلی حذف شود

حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: باید تبلیغ کالاهای خارجی را در رسانه ملی نه تنها محدود، بلکه حذف کرد.

وی ادامه داد: رسانه‏های تصویری، نوشتاری و شنیداری به ویژه شبکه "بازار" می‏توانند جایگزینی مناسب همچون تولیدات داخلی را برای خود در نظر بگیرند.

علاءالدینی با تاکید بر نقش بارز رسانه ملی در فرهنگ‏سازی استفاده عمومی از تولیدات داخلی گفت: تهیه‏کنندگان، کارگردانان، متولیان سینمای کشور و همچنین مسئولان رسانه ملی آگاه باشند که آنها در تحقق‏ بخشی به این فرمان مقام عظمای ولایت در سال جدید یعنی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی ایفاگر نقشی بارز هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند ادامه داد: فضای ساخت و تولید مجموعه‏های سینمایی و تلویزیونی کشور باید به شکلی طراحی شود که علاوه بر رعایت اصول اسلامی در قالب امور فرهنگی، استفاده از کالاهای ایرانی و تولید داخل را نیز در دل خود جای دهد.

وی اضافه کرد: متاسفانه در حال حاضر تجهیزات و ملزومات زندگی که در فیلم‏های ایرانی به مخاطبان ارائه می‏شود، غالبا اجناسی غیر ایرانی است.

علاءالدینی با تاکید بر ضرورت احیای صنایع رو به نابودی ایران خاطر نشان کرد: با کمال تاسف بسیاری از صنایع بومی، ناب و مختص فرهنگ اسلامی و ایرانی مردم شریف این دیار در حال فراموشی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند با اشاره به روایتی از امیرکبیر خاطر نشان کرد: روزی برای امیرکبیر ظروفی چینی آورده شد.

وی ادامه داد: امیرکبیر با مشاهده این صحنه از متولیان آن مجلس خواست تا در کنار ظروف چینی ظرف‏های مسی ساخت ایران را نیز نزد ایشان بیاورند.

علاءالدینی اضافه کرد: آن مرد دانای دوران سیاه تاریخ شاهنشاهی دستور داد تا همه ظروف چینی و مسی را به اتفاق بر زمین بکوبند؛ لاجرم همه ظروف چینی شکست و ظروف مسی داخلی سالم ماند و امیرکبیر در ادامه گفت: "ما ایرانی‏ها باید به دنبال مسائلی باشیم که مانند این ظروف مسی ماندگار هستند".

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند، برخی صنایع دستی کهن ایرانی را داشته‏هایی رو به نسخ خواند و افزود: متاسفانه بسیاری از صنایع داخلی کشورمان منسوخ شده و یا روندی رو به نسخ را می‏پیمایند که باید برای احیای آنها فکری کرد.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول