اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان:

تولید ملی توسعه اقتصاد و اشتغال را در پی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، توسعه اقتصاد و اشتغال را در پی دارد.

تولید ملی توسعه اقتصاد و اشتغال را در پی دارد

مسعود اقلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان ضمن تبریک سال نو به اهمیت و لزوم توجه به شعار رهبری در سال 91، اشاره کرد و اظهار داشت: امر مهمی که پویایی اقتصاد کشور را رقم می‌زند، بحث تولید است چرا که اگر تولیدات داخلی از نظر کیفیت و کمیت توسعه پیدا کند، توسعه اقتصاد کشور و اشتغال را نیز در خود دارد و در نهایت به خودکفایی اقتصادی و صنعتی کشور منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه در سایه خودکفایی اقتصادی و صنعتی کشور در بخش کشاورزی و صنعتی نیز خودکفا و پویا خواهد شد، عنوان کرد: قطعاً اگر کشوری بتواند آذوقه و مواد خوراکی خود را تأمین کند ضمن اینکه از بیگانه بی‌نیاز خواهد شد، می‌تواند این محصولات را به کشورهای دیگر نیز صادر کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه در بحث تولید یکی از مباحث مهم کشوری، بحث اشتغال است، ابراز داشت: توسعه تولید داخلی و استفاده مردم از این تولیدات و عدم استفاده از تولیدات خارجی در امر اشتغال می‌تواند تأثیر بسزایی داشته باشد.

به گفته وی، هر کالای خارجی که وارد کشور می‌شود به نوبه خود تعدادی از اشتغال داخل را می‌گیرد و سبب رکود اقتصادی و توسعه واحدهای تولیدی می‌شود که بنابراین باید در این زمینه نیز فرهنگ‌سازی عمیقی صورت پذیرد.

اقلامی خاطرنشان کرد: اگر مردم تولیدات داخل کشور را استفاده کنند و از طرف دیگر نیز کسانی که در این زمینه در کشور دارای مسئولیت هستند در راستای کیفیت‌بخشی به تولیدات و نظارت بر این تولیدات اهتمام ورزند، توسعه اقتصادی در ابعاد مختلف در کشور رقم می‌خورد.

به گفته وی، با آموزش‌های مهارتی و ضمن کار می‌توان عرصه تولیدات داخلی را در کشور توسعه داد و رونق اقتصادی و اشتغال را برای کشور فراهم کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه معظم رهبری تأکیدات بسیاری به مسائل اقتصادی و اشتغال دارند و سال گذشته را بر این اساس سال جهاد اقتصادی نامیدند، عنوان کرد: عنوان سال 91 به "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" نیز ادامه جهاد اقتصادی است که امیدوار هستیم با برنامه‌ریزی‌هایی که در سال جاری برای تحقق این مهم صورت می‌پذیرد، در پایان سال، شاهد نتایج خوبی باشیم.

وی یادآور شد: اواخر سال گذشته کارگروهی به نام "کارگروه توسعه کشاورزی" در سطح کشور به ریاست رئیس جمهور و در استان‌ها به ریاست استانداران تشکیل شده که مقدمات آن نیز فراهم است و در سال 91، این کارگروه در راستای واگذاری زمین به کشاورزانی که بیکار هستند، توسعه پیدا می‌کند.

به گفته اقلامی، کارگروه توسعه کشاورزی در راستای توسعه اشتغال و منابع طبیعی، امور آب، جهاد کشاورزی گام بر می‌دارد که بر این اساس همه دستگاه‌های مرتبط همکاری لازم را در زمینه تحقق این اهداف دارند تا توسعه محصولات کشاورزی و توسعه اشتغال رقم بخورد.

وی در پایان سخنانش با تأکید بر لزوم توجه به ابعاد مختلف پیام رهبری در سال 91 و اهتمام به اجرایی شدن شعار سال، تأکید کرد: "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی"، توسعه اقتصاد و اشتغال را در پی دارد.

انتهای پیام/خ۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول