اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان خبر داد

اختلافات داخلی هیئت ‎مدیره عامل تاخیر اجرای پتروشیمی گلستان

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: اختلافات داخلی هیئت‎ مدیره، روند اجرای پتروشیمی گلستان را به تاخیر انداخت.

اختلافات داخلی هیئت ‎مدیره عامل تاخیر اجرای پتروشیمی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، جواد قناعت اظهار داشت: بر اساس توافقات به عمل آمده با مسئولان بانک ملی ایران، اعضای هیئت مدیره پتروشیمی استان تا پایان خرداد ماه 1391 فرصت دارند که از تسهیلات 308 میلیون یورویی این بانک بهره‎مند شوند.

وی تصریح کرد: این در حالی است که تسهیلات مذکور باید تا اواسط مهر ماه سال 1390 دریافت می‎شد اما اعضای هیئت مدیره پتروشیمی نتوانستند شرایط 20 گانه بانک را مهیا کنند و مجددا شرایط هفت‌گانه دیگری برای دریافت این تسهیلات، تعیین و تا پایان خرداد ماه 1391 تمدید شد.

استاندار گلستان ادامه داد: پیش از این، مسئولان استانداری موفق به دریافت 2 میلیارد تومان تسهیلات برای ادامه اجرای پتروشیمی در گلستان شدند.

قناعت با اظهار تاسف از اینکه مشکلات داخلی اعضای هیئت مدیره روند اجرای این مجتمع را کند کرده است، خواهان برگزاری جلسه‎ای با حضور رسانه‎ها و اعضای هیئت مدیره پتروشیمی برای بررسی روند ساخت آن شد.

وی اظهار داشت: مجتمع پتروشیمی گلستان از طرح‎هایی بوده که مسئولان ارشد استان برای اجرایی شدن آن زمان زیادی را صرف کردند اما به دلیل اختلافات داخلی هیئت مدیره، روند اجرای آن به تاخیر افتاد.

قناعت متذکر شد: اکنون مشکلات داخلی اعضای هیئت مدیره برطرف شده و خوشبختانه مدیرعامل جدید این پتروشیمی نیز از فعالان اقتصادی است.

استاندار گلستان ادامه داد: ما به همراه معاونان استانداری، جلسات متعددی را برای حل اختلافات اعضای هیئت مدیره در تهران برگزار کردیم که به شکر خدا اکنون این مشکلات برطرف شده و اعضا یکدست شده‎اند هر چند که این طرح به کندی در حال انجام است.

قناعت افزود: احداث مجتمع پتروشیمی گلستان از مصوبات سفر اول ریاست جمهوری به استان بوده که 12.7 درصد سرمایه‎گذاری آن، دولتی و مابقی، سهم بخش خصوصی است.

وی در ادامه اضافه کرد: در استان طرح‎های بزرگی همچون نیروگاه علی‎آبادکتول اجرا شده که از افتخارات استان است و این نیروگاه با اینکه هنوز نتوانسته مطالباتش را از دولت دریافت کند و دولت نیز به دلیل مشکلات مالی نتوانست اعتباراتی را به آن اختصاص دهد اما با حضور ریاست جمهوری افتتاح شد.

قناعت گفت: ساخت این نیروگاه تعامل خوبی بین دولت و بخش خصوصی ایجاد کرده و ضمن تامین برق استان برای اولین بار، در حال فراهم‌سازی مقدمات صادرات برق از استان است.

کلنگ احداث مجتمع پتروشیمی گلستان آبان 1385 در شمال آق‌قلا به زمین زده شد.

سرمایه‌گذاری این طرح 7 هزار میلیارد ریال است و 93 هزار از مردم سهامدار آن هستند و در صورت بهره‎برداری، 7 هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

میزان تولیدات این طرح یک میلیون تن کود اوره و 670 هزار تن آمونیاک در سال است که بخشی از آمونیاک تولیدی این طرح در داخل مجتمع به مصرف می‌رسد و حدود 75 هزار تن آن قابل عرضه به بازار صنایع پایین‌دستی کشور برای رفع نیاز کشاورزان استان‎های گلستان، گیلان و مازندران است.

انتهای پیام/آ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول