اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

شوراهای آموزش و پرورش تحول بنیادین را محقق می‎کنند

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: نهاد مقدس شورای آموزش و پرورش جایگاهی است برای زمینه تحقق اهداف تحول بنیادین که مورد تایید مقام معظم رهبری است.

شوراهای آموزش و پرورش تحول بنیادین را محقق می‎کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جواد قناعت بعد از ظهر امروز در همایش شورای آموزش و پرورش استان گلستان اظهار داشت: هفته شورای آموزش و پرورش که پشت سر نهادیم فرصت مناسبی برای بازنگری اقدامات انجام شده و بررسی نقاط ضعف و قوت این حوزه و تجلیل از کسانی است که در این حوزه فعالیت دارند.

وی شورای دانش آموزی را جامع‌ترین تشکل مردمی دانست و تصریح کرد: این نهاد از سال 1372 تصویب و به مرحله اجرا رسید و باعث شد تا زمینه مشارکت مردمی در نقش تربیتی بالا ‎رود.

قناعت شورا و مشورت را یک مسیر نورانی برشمرد و اذعان داشت: مسیر در شوراها کاملا روشن است و این محل جایی برای آزمون و خطا نیست و ریسک با فرهنگ شورا در تقابل است.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه دوره چهارم انقلاب دوره پیشرفت و عدالت است، خاطرنشان کرد: تحقق اهداف تحول بنیادین که مورد تایید مقام معظم رهبری است و برای اینکه این اهداف اجرا شود یکی از جایگاه‎هایی که زمینه را برای تحقق این اهداف فراهم می‎کند نهاد مقدس شوراها است.

وی دخالت دادن مردم در فرایند تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی را اجتناب‎ناپذیر خواند و افزود: مشارکت دادن مردم آثار فراوانی را به دنبال خواهد داشت از جمله افزایش بهره‎وری، چرا که تجربه نشان می‎دهد وقتی مردم در پروژه‎ای دخالت دارند برای اجرای آن مقاومت کمتری از سوی مردم می‎شود و به راحتی آن را مورد قبول قرار می‎دهند.

قناعت شکوفا شدن خلاقیت را از دیگر برکات دخالت دادن مردم در امر تصمیم‌گیری دانست و ابراز داشت: مشورت و دخیل شدن مردم در امر تصمیم‌گیری باعث می‎شود که استعدادهای مختلف در لایه‎های جامعه شکوفا شود همچنین باعث شکوفایی انگیزه اجتماعی و گسترش علم و دانش نیز خواهد شد.

استاندار گلستان اظهار داشت: وقتی فعالیتی از سوی یک خیر یا یک تشکل مردمی انجام می‎شود به خودی خود در بخش‎های دیگر نیز انگیزه مردمی برانگیخته خواهد شد.

وی همکاری خوب مردم و دولت را از دیگر اثرات شوراها دانست و گفت: این تعامل مردم و دولت موجب می‎شود تا پیوند اجتماعی جامعه مستحکم‌تر شود و یکی از برجسته‌ترین کارهایی که از اهمیت بسیاری در اجرای برنامه‎ها برخوردار است اعتماد و مشارکت مردمی است.

قناعت اذعان داشت: جوامع پیشرفته به دلیل اینکه در اقدامات خود اعتماد مردمی را به همراه ندارند از ضعف مدیریتی برخوردار هستند اما کشور ما با هدایت مقام معظم رهبری و با تاکیدات ایشان از این موضوع بسیار بهره‎مند است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول