اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

یکی از برکات وقف برقراری عدالت اجتماعی است

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: یکی از برکات فرهنگ وقف، برقراری عدالت اجتماعی است که باید این تفکر را در جامعه به یک فرهنگ عمومی تبدیل کرد.

یکی از برکات وقف برقراری عدالت اجتماعی است
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جواد قناعت عصر امروز ضمن گرامیداشت ماه ربیع و هفته وقف در همایش تجلیل از اصحاب وقف، هیئات‎امناء و خادمان بقاع متبرکه استان گلستان، اظهار داشت: یکی از مصادیق بارز وقف، احسان و خیرخواهی است که با بهره‎گیری از تعالیم‎ دینی در حیات اجتماعی جاری است.
وی تصریح کرد: وظیفه مسئولان و آحاد مردم این است تا با توجه به ظرفیت‎های رسانه‎ای و سایر ظرفیت‌ها بتوانیم در جامعه این سنت حسنه را ترویج و گسترش دهیم.
استاندار گلستان به آثار و برکات وقف در سه حوزه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی پرداخت و بیان داشت: وقف در حوزه اجتماعی همانند یک چتر اجتماعی است که برای نیازمندان و محرومان ایجاد می شود تا در سایه آن ایتام و اقشار نیازمند مساعدت و پشتیبانی شوند.
قناعت به آثار وقف در حوزه اقتصادی اشاره کرد و افزود: در نظام اسلامی که دین بر پایه عدالت و فطرت بنیان نهاده شده، پرهیز از افراط و تفریط‎هایی است که در نظام‎های سرمایه‎داری و سوسیالیستی در بحث اقتصاد دیده می‎شود و تحولی را در حوزه نرم‎افزاری در جامعه ایجاد کرده است.
وی ابراز داشت: از کارکردهای وقف در حوزه فرهنگی، منبع مستمر مالی برای مراکز فرهنگی و آموزشی است که از پشتوانه‎های مردمی برخوردار بوده و در سطح کشور شاهد هستیم که بعضی از مراکز فرهنگی با منابع مالی واقفان پشتیبانی می‎شوند.
استاندار گلستان به دیگر ابعاد تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم فرهنگ وقف در جامعه پرداخت و افزود: مبارزه با خودمحوری و خودمداری، بسط و گسترش روحیه تعاون، گذشت و ایثار، گسترش شعائر دینی، اعتقادی و ارزشی، تکامل روحی و معنوی واقفان و گسترش اخلاق فردی و اجتماعی از دیگر آثار این سنت حسنه است که باید همگان نسبت به ترویج این فرهنگ انسان‎دوستانه تلاش کنند.
همایش تجلیل از اصحاب وقف، هیئات امناء و خادمان بقاع متبرکه استان گلستان در آستان مبارکه امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان با حضور نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی، استاندار گلستان، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، اصحاب وقف، هیئات امنا و خادمان بقاع متبرگه استان گلستان برگزار شد.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول