اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

برای گردش پولی در داخل استان از تولیدات بومی حمایت شود

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: برای گردش پولی در داخل استان از تولیدات بومی حمایت شود.

برای گردش پولی در داخل استان از تولیدات بومی حمایت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جواد قناعت عصر امروز در حاشیه جلسه شورای برنامهریزی و توسعه استان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: برای منابع دریافتی برای اجرای پروژهها لازم است تا کمیتهای متشکل از مدیرکل فنی استاندار، مدیرکل امور اقتصادی استاندار و دبیر شورای بانکهای استان تشکیل شود تا زمینه برای اجرای پروژهها از محل اعتبارات موجود و یا تولیدات استان آماده شود.

وی در خصوص الگوی کشت کشاورزی در استان تصریح کرد: این کار نیاز به پشتیبانی و بازرایابی مناسب دارد و سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاههای مرتبط برای اینکه حمایتهای لازم در این زمینه را داشته باشیم مستلزم ارائه راهکارهایی مناسب است تا ضمن بازاریابی بتوان برای بازارهای هدف و صادرات محصولات تولیدی برنامه‌ریزی کرد.

استاندار گلستان بیان کرد: برای ترغیب کشاورزان به عملیاتی کردن الگوی کشت و نهایی کردن مطالعات خاکشناسی منطقه، اعتباری برای سازمان جهاد کشاورزی پیشبینی شده و سازمان جهاد کشاورزی نیز مکلف است تا چند برابر این اعتبار را از وزارتخانه مربوطه با توجه به استانی و ملی بودن این الگو، انجام دهد.

قناعت در خصوص حمایت از تولیدات داخل استان افزود: از تعداد 37 دستگاه اجرایی تعداد چهار دستگاه نمره متوسط، یک دستگاه نمره منفی و سایر دستگاهها نیز روند مثبتی را برای حمایت از تولیدات داخل در پیش گرفتند.

وی با بیان اینکه بالای 95 درصد آتشسوزیهای سال گذشته مربوط به تغییرات اقلیمی بوده است خاطر نشان کرد: ممکن است برای یک یا دو سال آینده این حادثه مجددا تکرار شود که به عواملی چون خشکسالی، کاهش شدید رطوبت، افزایش دما و کاهش بارندگی برمیگردد که این موارد سبب بروز آتشسوزی بوده است.

استاندار گلستان ادامه داد: برای جلوگیری از بروز آتشسوزی در استان، طی یکسال گذشته کارهای خوبی صورت گرفته است و جلساتی نیز در شورای تامین استان گذاشته شد و در کنار آن کارهای نرمافزاری انجام گرفت که امیدواریم طرح جامعی که از سوی محیط زیست و منابع طبیعی کشور به دولت و مجلس ارائه شده است مورد تصویب قرار بگیرد.

قناعت اظهار داشت: کمیته تخصصی با محوریت مدیرکل حوادث استانداری و دبیری هواشناسی استان و دستگاههای مرتبط شکل میگیرد تا ضمن بررسی الگوی ارائه شده توسط هواشناسی برنامه عملیاتی مدون، جهت مقابله با مشکلات احتمالی تهیه کنند.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول