اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علما:

مردم در 9 دی جانانه به فتنه‌گران پاسخ دادند

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه مردم در 9 دی جانانه مراقب بودند و به فتنه‌گران پاسخ دادند، گفت: فتنه‌گران با دشمنان نظام مرتبط بودند و خسارت زیادی به مملکت وارد کردند.

مردم در 9 دی جانانه به فتنه‌گران پاسخ دادند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله شیخ مصطفی علما در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه اظهار داشت: 9 دی روزی بود که مردم امتحان خود را به‌ خوبی پس دادند.

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه اگر بصیرت نباشد، گرفتاری‌ها و مشکلات زیادی در جامعه به ‌وجود می‌آید، ادامه داد: فتنه‌گران در سال 88 مملکت را به ‌مدت هشت ماه به آشوب کشیدند و حرف‌های آن‌ها موجب خوشحالی دشمن شد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه فتنه‌گران با حمایت دشمنان نظام اسلامی درصدد انحراف افکار مردم بودند، گفت: فتنه 88 به‌ دلیل حب مقام بود.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر آگاهی‌دهی و بصیرت مردم تاکید دارند و مردم در 9 دی جانانه مراقب بودند و به فتنه‌گران پاسخ دادند.

علما به حمله فتنه‌گران به مساجد و دسته‌جات اشاره کرد و افزود: تعدادی از جوانان در فتنه 88 به شهادت رسیدند و فتنه‌گران اهداف دشمنان را دنبال می‌کردند.

وی با بیان اینکه بصیرت سرمایه است، ابراز داشت: مواضع امام (ره) از سال 42 تا وصیت‌نامه مواضع الهی بود و امام راحل مسیر اسلام را دنبال می‌کردند.

به گفته خطیب جمعه کرمانشاه، رهبری الهی موجب می‌شود مردم راه را گم نکنند و مقام معظم رهبری با صبر و حوصله با فتنه‌گران رفتار کردند که به اشتباه خود پی ببرند.

امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: فتنه‌گران با دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی مرتبط بودند و خسارت زیادی به مملکت وارد کردند.

علما با اشاره به اینکه فتنه لعاب حق بر روی خود می‌کشد و تشخیص آن سخت است، متذکر شد: دشمنان همیشه برای نظام اسلامی و ملت ایران نقشه‌های شوم و پلیدی خواهند داشت که باید همیشه بصیرت خود را حفظ کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان بصیرت ملت ایران اسلامی را موجب عصبانیت آمریکا عنوان کرد و بیان داشت: 9 دی سالروز حمایت مردم از امامت و ولایت است که ملت ایران از ارزش‌ها و قانون اساسی حمایت کردند و به ‌همین دلیل 9 دی مبداء تاریخ شد.

وی خالی بودن قلب از تقوا را موجب پر شدن آن از فتنه بیان و خاطرنشان کرد: 7 دی ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) است و امروز به برکت انقلاب بیش از 95 درصد مردم باسواد هستند.

علما با اشاره به 9 دی روز وقف، گفت: وقف یکی از کارهای مهم است و باید حق وقف را بپردازیم و برای حفظ این موضوع مهم تلاش کنیم.

خطیب جمعه کرمانشاه عنوان کرد: 28 صفر سالروز رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و 30 صفر نیز سالروز شهادت امام رضا (ع) است.

انتهای پیام/2700/ت40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول