اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چرام:

مردم هرگز خیانت و ظلم فتنه‌گران را فراموش نخواهند کرد

امام جمعه چرام با بیان این‌که روز 9 دی یادآور حماسه‌ای بزرگ از سوی ملتی بزرگ است، گفت: مردم هرگز خیانت و ظلم فتنه‌گران را فراموش نخواهند کرد.

مردم هرگز خیانت و ظلم فتنه‌گران را فراموش نخواهند کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، حجت‌الاسلام جعفر طزری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با اشاره به اینکه در تعابیر قرآن کریم خداوند از مال به عنوان خیر نام برده است و مال را خیر دانسته است، اظهار کرد: این را می‌دانیم که ما انسان‌ها برای گذراندن امورات دنیوی نیازمند مال و ثروت هستیم تا بتوانیم نیازهای اصلی خود را تأمین کنیم و با بدنی قوی و سالم عبادت و بندگی خدا را به جا آوریم.

امام جمعه چرام، اضافه کرد: اسلام برای به دست آوردن مال و ثروت راه‌هایی را نشان داده است و از بعضی از راه‌ها جمع و به دست آوردن ثروت را جایزه ندانسته است.

وی با اشاره به این مطلب که انسان‌هایی که تربیت و تعالیم انبیاء را پذیرفته‌اند و اعتقاد قلبی به معاد و آخرت دارند، هرگز فکر به دست آوردن مال و ثروت را از راه‌های نامشروع نمی‌کنند، گفت: عده‌ای نیز تمام هدف خود را به دست آوردن مال و ثروت اندوزی می‌کنند و اینکه از چه راهی این مال به دست می‌آید برای آنان مهم نیست.

طزری در خطبه دوم نماز سیاسی، عبادی ضمن تسلیت رحلت جانسوز پیامبر اسلام (ص)، شهادت امام حسن و امام رضا (ع)، عنوان داشت: پیامبر بزرگ اسلام با سال‌ها مجاهدت و مبارزه بعد از 23 سال توانستند اسلام را در سراسر سرزمین حجاز مستقر سازند.

حجت‌الاسلام طزری اضافه کرد: در مدینه اولین کاری که پیامبر انجام دادند تشکیل حکومت اسلامی بود و برای این حکومت و نظام اسلامی خطوط قرمزی را هم معین کردند و بر انجام فرامین اسلامی پا فشاری کرده و هرگز از اصول اولیه نظام اسلامی کوتاه نیامدند.

وی با تأکید بر اینکه این سیره ائمه معصومین (ع) نیز بود و در هر عصر و زمان با هرکس که به هر نحو می‌خواست در ارزش‌ها و اصول نظام تغییر یا تحریفی به وجود آورد مبارزه می‌کردند، گفت: امروز نیز وظیفه همه ماست که از ارزش‌های اسلام دفاع کنیم، امروز اسلام به عنوان خاری در چشم دشمنان و مانعی بر سر راه استکبار وجود دارد و دشمنان فهمیده‌اند که برای سیطره بر عالم و چپاول منافع کشورهای دیگر راهی جز مبارزه با اسلام ندارند.

خطیب جمعه چرام یکی از این راه‌ها را تحریف در آموزه‌های اسلام و تعریف اسلامی جدید به مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد: امام (ره) از این توطئه دشمنان آگاه بود، بنابراین اسلام را به دو بخش تقسیم کرد: اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی.

این مسئول مذهبی در چرام با یادآوری این مطلب که دشمنان امروز درصدد ترویج اسلام آمریکایی و یا اسلامی که مروج آن وهابیت و تکفیری‌ها هستند، تصریح کرد: امروز راه علاج خود را در اختلاف بین مسلمانان می‌دانند، بنابراین بر همگان لازم است که با هوشیاری کامل از هر آنچه که باعث اختلاف و دشمنی بین مسلمانان می‌شود دوری کرده و بر سر مسائل جزئی با یکدیگر نزاع و درگیری نکنند بلکه بر وحدت با یکدیگر شدت بخشند.

*ملت غیور هرگز خیانت و جنایت و ظلم فتنه‌گران به نظام اسلامی و رهبری معظم را فراموش نخواهد کرد

حجت‌الاسلام جعفر طزری در ادامه با اشاره به سالروز 9 دی و با بیان اینکه ملت غیور هرگز خیانت و جنایت و ظلم فتنه‌گران به نظام اسلامی و رهبری معظم را فراموش نخواهد کرد، اذعان داشت: روز 9 دی یادآور حماسه‌ای بزرگ از سوی ملتی بزرگ است.

امام جمعه چرام گفت: در روز 9 دی غیرت مردم ولایی ایران اسلامی به جوش آمد و طومار فتنه و فتنه‌گران را در هم پیچید، روز 9 دی نشان داد که تعلقات و تعصبات جاهلیت از بین رفته است و آنچه امروز عیان است پیروی از حق و حقیقت است.

وی افزود: فتنه گران گمان می‌کردند که با کشاندن مردم به خیابان با استفاده از تعلاقات حزبی و سیاسی می‌توانند مردم را رو در رو با ولایت قرار دهند و آنگاه خواسته‌های خود را برنظام و رهبری تحمیل کنند اما مردم بصیر نشان دادند که هرگز چیزی را بر ولایت مقدم نمی‌دارند و هر کس و هر حزب که بخواهد از ولایت و رهبری تخطی کند منفور و مطرود مردم خواهد شد.

این مسئول یادآور شد: فتنه‌گران در طول هشت ماه با آشوب‌های خیابانی و کشتارسازی و به راه انداختن جنگ‌های خیابانی قصد براندازی نظام اسلامی را داشتند و حال که با رافت بیش از حد نظام اسلامی رو به رو شده‌اند و با تغییر دولت گمان تغییر نظام را دارند با کمال وقاحت و پررویی اعلام می‌دارند که ما از حق خود در انتخابات 88 گذشتیم و یا عده‌ای دیگر می‌گویند مسائل مربوط به 88 یک سوء تفاهم بوده است.

طزری ادامه داد: اگر شما با شخص رئیس جمهور مشکل داشتید به اصول نظام چکار داشتید، به امام (ره) علیه چکار داشتید، به مسئله فلسطین و لبنان و حمایت از محور مقاومت چکار داشتید، چرا شعار مرگ بر استکبار و آمریکا را حذف کردید و از همه مهم‌تر چرا در عاشورای امام حسین بی‌حرمتی به امام حسین (ع) کردید، آیا اینها سوء تفاهم بود یا اینکه انتخابات را فرصتی مناسب برای بروز کینه‌های خود از انقلاب و امام می‌دانستید و با چراغ سبز دشمن و حمایت‌های بی‌دریغ دشمنان نشاندار نظام، به جنگ با ولایت و اسلام آمدید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام با اشاره به اینکه مردم غیور و ولایت‌مدار هرگز ولایت و رهبری را تنها نخواهند گذاشت و خود به میدان آمده و بساط فتنه‌گران را جمع کردند، گفت: فتنه‌گران بدانند که ملت ایران هرگز خیانت و جنایت و ظلم بزرگ آنان به نظام اسلامی را فراموش نخواهند کرد و این ننگ بزرگ تا ابد بر پیشانی فتنه‌گران باقی خواهد بود و با هیچ آبی هم پاک نخواهد شد.

*وقف، هدیه‌ای از طرف خداوند به بندگان خود

خطیب جمعه چرام در بخش دیگری از سخنان خود از هفته وقف صحبت کرد و ابراز داشت: با نگرش دقیق به وقف می‌توان آن را هدیه‌ای از طرف خداوند به بندگان دانست تا با وقف کردن قسمتی از اموال و دارائی‌های خود در امور خیر و خداپسندانه، علاوه بر برطرف کردن نیازهای مادی دیگران یا ترویج فرهنگ اسلامی، پرونده اعمال خود را همچنان باز نگه دارند و از ثواب و بهره‌های اموال خود بعد از مرگ هم استفاده ببرند.

وی افزود: در حقیقت انسانی که اموال خود را وقف می‌کند علاوه بر اینکه به سنت حسنه نبوی عمل کرده، فرصت دیگری نیز از خداوند گرفته تا بر اعمال خود بیفزایند چرا که همه ما در روز قیامت از اندک بودن اعمال خود حسرت می‌خوریم و کاری هم از دستمان بر نمی‌آید اما انسانی که وقف کرده است راهی برای جبران کمبود اعمال خود دارد.

انتهای پیام/82002/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول