اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان

فتنه 88 برآیند تمام فتنه‌های دشمنان علیه نظام بود

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: فتنه سال 88 برآیندی از تمامی فتنه‌هایی بود که دشمنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا آن مقطع علیه نظام و ملت طرح کرده بودند.

فتنه 88 برآیند تمام فتنه‌های دشمنان علیه نظام بود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار محمدحسین رجبی صبح امروز در مصاحبه با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: 9 دی برای ملت ایران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به عنوان نقطه عطفی در تاریخ کشور و در روند تحولات انقلابی ایران ثبت شده است.

به گفته وی، این حرکت حماسی در روند تحکیم و مبنای انقلاب اسلامی نقش بسزا و تعیین‌کننده داشت و باید مانند حرکت‌های بزرگ همیشه زنده بماند.

وی با بیان اینکه حماسه 9 دی هیچ‌گاه برای مردم فراموش‌شدنی نخواهد بود، گفت: 9 دی با توجه به جوهره‌ای که در آن حرکت مردم شکل گرفت فراموش‌شدنی نیست و باید نسل‌های آینده به این حرکت که با جوهره معرفت و ولایت شکل گرفت به عنوان یک الگو و نماد استناد کنند.

وی تصریح کرد: حضور آگاهانه و هوشمندانه مردم، راهنمایی و هدایت‌های رهبر فرزانه انقلاب و امداد غیبی که از آغاز انقلاب همواره پشتیبان مردم بوده و در عرصه‌های مختلف موجب پیروزی ملت در برابر توطئه‌های دشمنان شده است، مهم‌ترین عوامل خلق این حماسه بزرگ ملی در 9 دی ماه 88 شد.

سردار رجبی گفت: دشمنان در فتنه 88 از تمام ظرفیت‌های خود برای براندازی انقلاب استفاده کردند، و باید گفت؛ فتنه سال 88 برآیندی از تمامی فتنه‌هایی بود که دشمنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا آن مقطع علیه نظام و ملت طرح کرده بودند.

وی افزود: این فتنه برآیند همه فتنه‌های بود که از سوی دشمنان از آغاز شکل‌گیری انقلاب سازمان‌دهی و تحت عنوان اصلاحات و یا هر تشکل و گروهی که دشمن نظام در فضای داخلی و بیرونی بودند، خود را نشان داد.

فرمانده سپاه کردستان تصریح کرد: در فتنه 88 یک امیدواری از درون برای دشمنان پیش آمد و همین امر موجب شد روند و آهنگ صحبت آنان با نظام عوض شود.

ملت ایران در خلق حماسه 9 دی احساس تکلیف کردند

وی خاطرنشان کرد: هر چند با حمایت‌های بیرونی و داخلی و با کار میدانی مزدوران در داخل این فتنه شکل گرفت، اما اقتدار رهبری در هدایت این توطئه نقشه شوم دشمنان را نقش برآب کرد.

سردار رجبی اضافه کرد: هدایت و فرمانداری چنین وضعیتی کار بزرگی بود که تنها از عهده رهبر مقتدر و فرزانه انقلاب بر می‌آمد و خوشبختانه با حضور و وقت‌شناسی به موقع مردم و ورود آنان به موضوع، پیروزی بزرگ حماسه 9 دی رقم خورد.

وی افزود: نقش‌آفرینی مردم و هدایت و راهنمایی رهبری اثربخشی را که در آن زمان کشور به آن نیاز داشت، محقق کرد.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران در حماسه 9 دی با موقع‌شناسی که داشتند احساس تکلیف کردند و همین احساس تکلیف مردم آنها با وجود اطلاع‌رسانی و تحریک‌هایی که از سوی دشمنان داخلی و خارجی به ویژه شبکه‌های مختلف صورت می‌گرفت، به میدان آورد و دشمن را مجبور به عقب‌نشینی کرد.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان افزود: مردم در حماسه 9 دی احساس تکلیف کرده و با روحیه عاشورایی آگاهانه به میدان آمدند و همین امر موجب شد این حرکت برای همیشه در تاریخ انقلاب باقی بماند.

وی افزود: رهبری‌ مقام معظم رهبری و حضور آگاهانه مردم در آن زمان یک بازتاب عالی برجا گذاشت که با گذشت سال‌ها از این حماسه بزرگ، هنوز تاثیرات آن را شاهد و زوایای آن را باید تبیین کرد.

حماسه 9 دی به بیداری اسلامی جان تازه‌ای داد

سردار رجبی به گوشه‌ای از زوایای داخلی و خارجی این حماسه بزرگ پرداخت و بیان کرد: حضور آگاهانه و ولایت‌مدار ملت ایران و خلق حماسه 9 دی به بیداری اسلامی جان تازه‌ای داد و دشمنان انقلاب فهمیدند این حاکمیت چون بر پایه عدل اسلامی است، خدشه‌ناپذیر است.

فرمانده سپاه کردستان اضافه کرد: انقلاب اسلامی در طول این سال‌ها نشان داده است چون بر پایه اعتقادات و حضور مردم است همواره در آزمون‌های بزرگ پیروز شده است.

وی با بیان اینکه موتور محرکه حماسه 9 دی مردم بودند، اضافه کرد: مردم ایران در جریان پیروزی این نهضت، بدو پیروزی انقلاب، پیروزی انقلاب و در سایر صحنه‌ها همواره عنصر تعیین‌کننده در تحقق اهداف و مقابله با دشمنان بوده‌اند.

به گفته سردار رجبی، در مجموع این حرکت عظیم و حماسه سرنوشت‌ساز در روند حاکمیت و رهبری ایران یک روح و جان تازه دمید.

وی افزایش اقتدار، استحکام نظام را از جمله دستاوردهای حماسه 9 دی عنوان کرد و افزود: دشمنان برای هیچ کشوری در این سطح فشار وارد نکرده بودند و ولی ملت با سربلندی و پیروزی در برابر آنان ایستادگی کرد.

وی با بیان اینکه خیلی‌ها تا قبل از فتنه 88 با وجود روشنگری‌های مقام معظم رهبری باوری به جنگ نرم دشمنان علیه نظام نداشتند، خاطرنشان کرد: همگان عرصه جنگ نرم را در فتنه 88 به وضوح مشاهده کردند.

وی تصریح کرد: وقتی نقاب‌های دشمنان نظام در فتنه 88 کنار رفت، کسانی که با تزویر و ریا خود را دوستدار نظام و ملت نشان می‌دانند چهره واقعی خود را نمایان کردند.

9 دی رفراندوم دفاع از رهبری و نظام بود

به گفته فرمانده سپاه بیت‌المقدس، حماسه 9 دی 88 در حقیقت رفراندوم جدید ملت ایران در دفاع از انقلاب و رهبری بود و موجب افزایش مشروعیت نظام در داخل و خارج از کشور شد.

وی افزود: خلق حماسه 9 دی امیدی را که در دل دشمنان شکل گرفته و در کلام و ادبیاتشان مشهود بود، به یاس تبدیل کرد و عوامل فتنه را منفعل ساخت.

وی تصریح کرد: ماهیت واقعی کسانی که تا قبل از حماسه 9 دی خود را حقیقت، منطق و مشروع به مردم نشان می‌دادند آشکار شد.

حماسه 9 دی پیوند مجدد بین مردم و رهبری ایجاد کرد

وی با بیان اینکه حماسه 9 دی عمق‌بخشی داخلی را به دنبال داشت، گفت: یک بصیرت سیاسی و پیوند مجدد بین مردم و رهبری ایجاد کرد.

فرمانده سپاه کردستان تصریح کرد: در فتنه 88 دشمنان با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و بهره‌گیری از خیانت و عدم بصیرت برخی افراد در داخل به دنبال ایجاد شکاف و جدایی بین ملت و رهبری بودند.

سردار رجبی افزود: حماسه سرنوشت‌ساز ملت ایران با تبعیت از فرمان رهبری در 9 دی ماه 88 تمام امیدهای دشمنان را به یاس تبدیل کرد.

جبهه دشمنان در فتنه 88 آشکار شد

وی تصریح کرد: حماسه 9 دی ماه 88 یک عمق‌بخشی خارجی به دنبال داشت و به بسیاری از کشورها نشان داد که ایران همواره شکست‌ناپذیر است.

وی افزود: حماسه 9 دی بین امت‌های دیگر این امیدواری را ایجاد کرد که اگر ملت با رهبرش در یک خط و مسیر باشند در برابر تمام توطئه‌ها و دشمنان پیروز خواهند بود.

فرمانده سپاه کردستان اضافه کرد: این حرکت یک حرکت الهام‌بخش برای امت‌هایی بود که می‌خواهند از زیر یوغ رهبران وابسته خود بیرون بیایند.

سردار رجبی با بیان اینکه حماسه 9 دی قدرت بالندگی و پیش‌برندگی نظام را برای همیشه بیمه کرد، گفت: امیدواری امت‌های اسلامی به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بیشتر شد.

وی بر تبیین زوایای فتنه 88 برای مردم به ویژه آیندگان تاکید کرد و افزود: این حرکت حماسی انقلاب ما را برای همیشه در برابر توطئه‌های دشمنان بیمه کرد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس خاطرنشان کرد: مهم‌ترین تکلیف امروز همه ما زنده‌ نگهداشتن و تبیین زوایای مختلف این حماسه بزرگ است و نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که سهوی و یا عمدی این حماسه به فراموشی سپرده شود.

اقتدار ایران در مذاکرات ژنو آشکارتر شد

سردار رجبی به تلاش‌های آمریکا برای ممانعت از حضور ایران در مذاکرات ژنو اخیر اشاره کرد و گفت: تلاش دشمنان برای جلوگیری از این حضور نشانه تاثیرگذاری و اقتدار ایران اسلامی است.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر افزود: شرکت و یا عدم شرکت ایران در این مذاکرات نشان اقتدار این کشور بوده و این به برکت خدا، هدایت رهبران فرزانه و حضور همیشه در عرصه مردم در صحنه‌ها و عرصه‌های خاص همچون 9 دی بدست آمده است.

به گفته وی، آثار بیرونی حماسه 9 دی در مذاکرات و جلسات بین‌المللی به خوبی نمایان است.

سردار رجبی افزود: اگر در فتنه 88 مشکل پیدا می‌کردیم قطعاً اقتدار و عظمت امروز وجود نداشت چراکه این عزت به خاطر هدایت‌های رهبری و حماسه بی‌نظیر حضور مردم در 9 دی به دست آمده است.

وی با بیان اینکه دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی رمز پیروزی و تداوم انقلاب ایران است، گفت: این هوشمندی و موقع‌شناسی همواره باید وجود داشته باشد چراکه توطئه‌های دشمنان علیه نظام ایران پایان‌ناپذیر است.

سردار رجبی در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان روند رو به شتاب انقلاب ایران را برنمی‌تابند از این رو هوشیار و دشمن‌شناسی این ملت باید تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/79002/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول