اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیامبر اعظم(ص) مطرح کرد

برنامه‌ریزی 4 مرحله ای برای فتنه 88/ 9 دی تمام برنامه‌های فتنه‌گران را به هم ریخت

رئیس دانشگاه پیامبر اعظم(ص) با بیان اینکه در این فتنه چهار مرحله برنامه‌ریزی شد، گفت: حماسه 9 دی تمام برنامه‌های فتنه‌گران را به هم ریخت.

برنامه‌ریزی 4 مرحله ای برای فتنه 88/ 9 دی تمام برنامه‌های فتنه‌گران را به هم ریخت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رضا سراج امشب در نشستی که با موضوع ناگفته‌های فتنه 88 در موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: 9 دی یکی از مهمترین وقایع تاریخی کشور در طول انقلاب اسلامی بوده و این حماسه بر روی حرکت آینده انقلاب اسلامی تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه گفتمان اصول‌گرایی بازتولید گفتمان انقلاب اسلامی است، افزود: این گفتمان بعد از اینکه مورد استقبال جامعه قرار گرفت وارد حکومت شد و کارآمدی و در دسترس بودن خود را نشان داد و در انتخابات 84 با همین ویژگی‌ها، جریان اصول‌گرایی به طور کامل اسقرار یافت و قدرت نرم نظام افزایش یافت که باعث ایجاد محور مقاومت در منطقه شد و حتی طرح خاورمیانه بزرگ آمریکا نیز منتفی شد.

سراج ادامه داد: گفتمان اصول‌گرایی در سال‌های منتهی به سال 88 در مجلس‌های هفتم و هشتم و دولت نهم کارآمدی خود را نشان داد و آنها می‌دانستند که که با پیروزی این گفتمان در انتخابات 88 قدرت چانه‌زنی ایران افزایش می‌یابد و حتی باعث منزوی شدن اسرائیل و آمریکا در منطقه می‌شود و بر همین اساس نظام سلطه بعد از پیروزی مطلق اصول‌گرایان در انتخابات مجلس هشتم، پروژه مقابله با این روند را کلید زد که یکی از گزینه‌های آنها اقدام نظامی بود که البته امکان چنین کاری نداشتند و تنها گزینه بی‌ثبات‌سازی ایران بود که با دستور مستقیم بوش در سال 86، توسط سازمان سیا طراحی شد و این پروژه توسط افراد بی‌بصیرت در داخل اجرایی شد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه در داخل عده‌ای در پازل دشمن قرار گرفتند، اضافه کرد: در فتنه 88 در منشأ خارجی اصل نظام را هدف گرفته بودند اما برخی در منشأ داخلی رهبری را هدف گرفته بودند و این جریان در نماز جمعه منتهی به سال 88 بحث تقلب را مطرح کرد و حتی کمیته صیانت از انتخابات را تشکیل دادند و بعد از انتخابات در جماران بحث ابطال انتخابات را مطرح کردند و جریان‌های ضد انقلاب قبل از انتخابات نیز 300 سایت را راه‌اندازی کردند.

رئیس دانشگاه پیامبر اعظم(ص) با بیان اینکه در این فتنه چهار مرحله گذرانده شد، گفت: در مرحله اول دو قطبی‌سازی و اردوکشی را انجام دادند و از نمادها استفاده کردند و قبل از اعلام نتایج پیروزی خود را ابراز داشتند و منافقین هم در نظر داشتند بعد از اعلام پیروزی به وزارت کشور حمله کنند تا نتایج انتخابات اعلام نشود اما با یک باران سیل‌آسا برنامه آنها به هم ریخت.

وی ادامه داد: در مرحله دوم که بعد از خطبه رهبری در نماز جمعه بود آنها با ریزش عظیمی مواجه شدند که برای افزایش جمعیت در راهپیمایی‌ها سناریو کشته‌سازی را عملیاتی کردند و در مرحله سوم هم تلاش برای جلوگیری از استقرار دولت کردند و در مرحله چهارم که بسیار مهم بود به دنبال جنگ داخلی در کشور بودند که با حضور یکی از سران فتنه در دانشگاه تهران در روز دانشجو اتفاقی برای وی بیفتند تا دامنه راهپیمایی‌ها گسترش یابد اما خوشبختانه با حماسه 9 دی تمام برنامه‌های آنها نابود شد.

این کارشناس مسائل استراتژیک و امنیتی در پایان خاطرنشان کرد: در مقابله با فتنه 88 مقام معظم رهبری نقش بسیار مهمی داشتند و اگر ما رهبری نداشتیم این انقلاب حداقل در 20 نوبت با شکست مواجه می‌شد.

انتهای پیام/2202/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول