اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد 9 دی در کرمان:

9 دی معادلات فتنه‌گران را به‌هم ریخت

رئیس ستاد 9 دی در استان کرمان گفت: آشکار شدن پیوند جریان فتنه با خارج از کشور و در هم ریختن معادلات جریان فتنه از پیامدهای 9 دی است.

9 دی معادلات فتنه‌گران را به‌هم ریخت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی صدفی پیش از ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه و ستاد 9 دی اظهار داشت: در پی حوادث تلخ سال 88 که به دنبال خلق حماسه عظیم مردمی در انتخابات ریاست جمهوری آن سال بودیم، انتخاب روز عاشورا برای فتنه‌گری نشانه بی‌عقلی و نابخردی فتنه‌گران بود.

رئیس ستاد استانی بزرگداشت 9 دی حرکت مردمی را بر اساس اعتقادات و آموزه‌های دینی در دفاع از اصول و ارزش‌های مذهبی و ملی و کوتاه نیامدن از آن دانست و گفت: باورهای دینی مردم نخستین حرکت زمینه‌ساز این حرکت مردمی بود.

وی نقش رهبری نظام به عنوان تعیین کننده در شکل گیری 9دی، بصیرت و اقدام به موقع مردم و عاشورای حسینی را سه عامل دیگر در این زمینه نام برد و با تصریح اینکه رهبری در بسیج عمومی مردم به عنوان یک ظرفیت تعیین کننده و محوری، تمام توطئه‌ها را خنثی می‌کند، بیان داشت: رهبری فصل‌الخطاب تمام رویدادهای مهم در دفاع از ارزش‌ها و مقابله با بحران‌هاست.

این مسئول انتخاب روز عاشورا توسط فتنه‌گران در 6 دی سال 88 را مورد اشاره قرار داد و افزود: خداوند دشمن را کر و کور کرد و عقل را از او گرفت که این روز را انتخاب کرد، اما حرکت مردم مبتنی بر نگرش عاشورایی و کمک از روح منور سیدالشهدا بود.

وی پیامدهای 9 دی را مورد تأکید قرار داد و نمایان شدن ظرفیت انقلاب اسلامی را از جمله این پیامدها عنوان کرد و گفت: 9 دی این باور را ایجاد کرد که تفکر انقلاب و مدیریت نظام، ظرفیت لازم برای تمام چالش‌های پیچیده را دارد.

صدفی آشکار شدن پیوند جریان فتنه با خارج از کشور، در هم ریختن معادلات جریان فتنه، تقویت باور وجود جنگ نرم، نمایان شدن کار گسترده غرب برای توطئه شکست نظام، توجه ویژه به انتخابات در ایران، تقویت قدرت بازدارندگی نظام در برابر دشمن، تقویت اتحاد ملی و انسجام اسلامی، تقویت هرچه بیشتر جامعه با ارزش‌های اسلامی و نیز تقویت پیوند امت با ولایت را از دیگر پیامدهای این رویداد مهم برشمرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که 9 دی 88 حادثه کوچکی نیست، بلکه آن حرکت عظیم و ماندگار مردمی، شبیه حرکت بزرگ ملت در روزهای نخست انقلاب است و باید تلاش شود در سالگرد این حماسه‌ حرف اصلی ملت ایران‌ یعنی حرکت در سایه دین و تحقق وعده‌های الهی تبیین شود، هیچ کس نگوید من تکلیفی ندارم، من مسئولیتی ندارم، مسئولیت معنایش این نیست که اسلحه ببندیم، بیاییم توی خیابان راه برویم، هر کاره‌ای که هستیم احساس مسئولیت کنیم.

صدفی با اشاره به برنامه‌های متعدد و متنوع پیش‌بینی شده برای پاسداشت سالگرد حماسه مردمی در  9 دی‌ اجتماع عظیم عاشورائیان در این روز همراه با سخنرانی آیت‌الله خاتمی‌ امام جمعه موقت تهران در حسینیه ثارالله کرمان را محوری‌ترین برنامه این روز اعلام کرد و گفت: علاوه بر این‌ در تعدادی از حسینیه‌های سطح شهر برنامه‌هایی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: گردهمایی ائمه جماعات، امدادگران هلال احمر، برپایی نمایشگاه «حماسه حضور تا ظهور» مسابقات ورزشی ویژه ‌9 دی نشست‌های بصیرتی و گفتمان‌های دینی با موضوع 9 دی در کانون‌های مساجد، مسابقه کتابخوانی و ... از دیگر برنامه‌های قابل ذکر است.

وی با اشاره به نقش مهم اصحاب رسانه در آگاه سازی و ایجاد تعامل در جامعه و جلوگیری از تنش‌ها و بحران‌ها و نیز رسالت مهم اطلاع رسانی خاطر نشان کرد: در این مناسبت اصحاب رسانه می‌توانند پیشگام باشند.

انتهای پیام/2446/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول