اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های شهرستان زنجان خبر داد‌

اجرای طرح مجتمع نان و کارخانه شیر در عراق

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های شهرستان زنجان گفت: توافقاتی برای اجرای طرح مجتمع نان و کارخانه شیر در عراق انجام شده است.

اجرای طرح مجتمع نان و کارخانه شیر در عراق

حسین بابایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با اشاره به سفر هیئت زنجانی به عراق اظهار کرد: دستاوردهای این سفر برای شهرستان زنجان مطلوب است.

وی با بیان اینکه طی این سفر جلسات مختلفی با مسئولان عراقی در حوزه‌های مختلف برگزار شد، افزود: خوشبختانه روابط مطلوبی بین زنجان و عراق برقرار می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های شهرستان زنجان از ارائه طرح مجتمع نان و کارخانه شیر در عراق خبر داد و افزود: تولیدات نان زنجان از طریق اتحادیه‌های مربوطه در عراق ارائه می‌شود.

این مسئول از امضای تفاهمنامه همکاری بین استان‌های مختلف عراق با هیئت زنجانی خبر داد و افزود: ‌در کربلا و نجف نیز رایزنی‌های مختلف انجام شد.

بابایی با بیان اینکه ایجاد دفتر نمایندگی در عراق از دیگر توافقات انجام شده، افزود: ‌در خصوص صادرات محصولات کشاورزی زنجان به عراق نیز تفاهم‌هایی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه طی هفته‌های آتی هیئت عراقی به شهرستان زنجان سفر می‌کند، افزود:‌ پروژه‌های پرورش ماهی، محصولات گلخانه‌ای، مشارکت در کارخانه شیر حله و صادرات محصولات کشاورزی در این سفر مورد توجه قرار می‌گیرد.

* نباید فرصت طلایی صادرات به عراق را از دست داد

این مسئول با بیان اینکه نباید فرصت طلایی صادرات به عراق را از دست داد، افزود:‌ از ظرفیت‌های ایجاد شده به نحو مطلوبی استفاده می‌شود.

بابایی بر ضرورت همکاری شرکت‌های تعاونی شهرستان زنجان با اتحادیه در زمینه صدور محصولات به عراق تاکید کرد و افزود: باید زمینه‌ای برای محصولات کشاورزی زنجان ایجاد شود تا حرفی برای گفتن در این زمینه داشته باشیم.

وی از مشارکت چند شرکت تعاونی در راه‌اندازی مجتمع نان در حله خبر داد و اضافه کرد: در مرحله بعد از همشهریان برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های مختلف دعوت می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه اتحادیه تعاونی‌های کشاورزی شهرستان زنجان راهکارهای لازم را به تعاونی‌ها ارائه می‌کند، عنوان کرد: این اتحادیه زمینه لازم را برای فعالیت شرکت‌های تعاونی ایجاد می‌کند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های شهرستان زنجان همکاری تعاونی‌های کشاورزی با این اتحادیه را موجب تسریع در روند امور دانست و یادآور شد: همکاری و هماهنگی بین تعاونی‌های کشاورزی موجب رونق فعالیت‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه زمینه از طریق اتحادیه تعاونی‌های کشاورزی مهیا است، ابراز داشت: بازار نجف و کربلا پذیرای محصولات کشاورزی زنجان است.

* نبود صنایع تبدیلی از مشکلات کشاورزی زنجان است

بابایی نبود صنایع تبدیلی را از مشکلات شهر زنجان دانست و ادامه داد:‌ محصولات کشاورزی زنجان به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص دیرتر از سایر استان‌ها رشد می‌کند و به همین دلیل باید در زمینه صنایع تبدیلی اقدامات لازم انجام شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه شرکت‌های تعاونی این اتحادیه را متعلق به خود بدانند، یادآور شد: در آینده انتخابات این اتحادیه برگزار می‌شود که تعاونی‌ها می‌توانند مشارکت گسترده‌ای در آن داشته باشند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های شهرستان زنجان با بیان اینکه تعاونی‌های کشاورزی در صورت قرار گرفتن در کنار هم می‌توانند توانمندی‌های خود را به منصه ظهور برسانند، اذعان داشت: باید اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

انتهای پیام/73003/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول