اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

اجرایی شدن 90 درصد انتقال آب کشاورزی به دیوچشمه تنکابن

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی مازندران گفت: برای تامین آب کشاورزی دیوچشمه 90 درصد طرح انتقال آب کشاورزی همراه با شیوه‌های نوین آبیاری انجام شده است.

اجرایی شدن 90 درصد انتقال آب کشاورزی به دیوچشمه تنکابن

ایرج ساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نوشهر اظهار داشت: طرح آب‌رسانی دیوچشمه برای آبیاری اراضی زراعی دشت وسیع شهر پول شروع به کار کرد و چند مدتی در اختیار شرکت تعاونی دیوچشمه بود و با هماهنگی اداره‌کل تعاون طرحی ارائه کردند و وام بانکی برای انتقال آب این چشمه به اراضی دشت پول دریافت کردند.

وی با بیان اینکه بخشی از این طرح از طریق اعتبارات بلاعوض جهادکشاورزی پیش رفت، افزود: در بحث انتقال آب کشاورزی همراه با شیوه‌های نوین آبیاری از نظر ما 90 درصد طرح انجام شده است.

این مسئول ابراز داشت: برای اجرای باقیمانده این طرح باید کشاورزی مکانیزه باشد تا ما بتوانیم از محل اعتبارات سیستم‌های آبیاری تحت فشار، اعتبارات بلاعوض که در سال 91 نیز پیش‌بینی شده است اما اختصاص نیافته را برای طرح دیوچشمه صورت دهیم.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: در این طرح نیازمند مشارکت 15 درصدی کشاورزان هستیم و بقیه 85 درصد به صورت بلاعوض از سوی جهادکشاورزی تامین می‌شود.

وی عنوان کرد: کشاورزان باید همچنین شیوه آبیاری اراضی خود را تغییر دهند تا بتوانند از آب دیوچشمه به نحو مطلوب بهره‌برداری کنند.

این مسئول اضافه کرد: جهادکشاورزی استان این آمادگی را دارد تا در شهر پول کجور برای کشاورزان این منطقه کلاس‌های ترویجی رایگان برگزار کند تا در مورد نوع سیستم آبیاری و محصولی که باید کشت شود، آموزش‌های لازم داده شود.

ساعدی اظهار داشت: در صورتی که کشاورزان راغب شوند که طرح آبیاری تحت فشار را بپذیرند، این پروژه یکساله به تکمیل و به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/86019/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول