اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی عنوان کرد

لزوم آموزش نیروی کارآمد کشاورزی در آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: آموزش نیروی کارآمد و تحصیل‌کرده برای امر کشاورزی در آذربایجان غربی ضرورت دارد.

لزوم آموزش نیروی کارآمد کشاورزی در آذربایجان غربی

سید علی مختاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به استفاده از علم و دانش روز در کشاورزی، اظهار داشت: در این زمینه اقدامات در خور توجهی انجام شده است که یکی از آن‌ها توسعه رشته‌های کشاورزی در دانشگاه جامع علمی، کاربردی شهید باکری جهاد کشاورزی آذربایجان غربی است.

وی بر لزوم آموزش نیروی کارآمد و تحصیل‌کرده برای امر کشاورزی در آذربایجان غربی تاکید کرد و ابراز داشت: بیش از 50 درصد از بهره‌برداران و کشاورزان استان دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.

مختاری با اشاره به راهنمایی و هدایت کشاورزان آذربایجان غربی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان، خاطرنشان کرد: استفاده از بذرهای اصلاح‌شده، توجه به الگوی کشت و ... سبب ارتقای کیفیت محصولات تولیدی در آذربایجان غربی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: کشاورزان به سبب ایجاد تعامل و همکاری مناسب با مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی رتبه‌های برتر کشوری در تولیدات کشاورزی را از آن خود کردند.

وی به علمی کردن و مدیریت مصرف منابع آبی اشاره کرد و گفت: خشکی دریاچه ارومیه و توجه به احیای آن، استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری در بخش کشاورزی استان را ضروری کرده است.

مختاری اضافه کرد: مرکز آموزش علمی کاربردی شهید باکری در صدد یافتن یک راهکار علمی برای مدیریت بهینه منابع آب آذربایجان غربی است.

انتهای پیام/61010/ط20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول