اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام جهاد کشاورزی استان اردبیل:

دولت یازدهم 28 میلیارد تومان به توسعه کشاورزی اردبیل اختصاص داد

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ‌از آغاز دولت یازدهم تاکنون 28 میلیارد تومان برای توسعه بخش کشاورزی به ویژه تقویت زیرساخت‌ها به استان اردبیل اختصاص یافته است.

دولت یازدهم 28 میلیارد تومان به توسعه کشاورزی اردبیل اختصاص داد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اصغر پرتوی عصر امروز در مراسم معارفه سرپرست جهاد کشاورزی سرعین اظهار داشت: سیاست و خط و مشی وزارت جهاد کشاورزی در سال حماسه سیاسی و اقتصادی بر این است تا در امر خودکفایی با افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی موفق عمل کند.

وی با بیان اینکه این خودکفایی در توسعه پایدار به استقلال حقیقی کشور نقش بی‌بدیل دارد، تصریح کرد: از آغاز دولت تدبیر و امید برای استان اردبیل 28 میلیارد تومان منابع اعتباری برای توسعه بخش کشاورزی در نظر گرفته شده که در قالب برنامه 100 روزه دولت جدید برای حمایت از کشاورزان پرداخت شده است.

پرتوی خاطر نشان کرد: ‌برای حمایت همه‌جانبه از کشاورزان و تولیدکنندگان در قالب کشت پاییزه 86 میلیارد تومان برای تأمین نهاده‌های کشاورزی از منابع داخلی بانک کشاورزی در نظر گرفته شده تا با نرخ سود پایین این تسهیلات پرداخت شود.

این مسئول همچنین از پرداخت 14 میلیارد تومان برای خرید کمباین و 28 میلیارد تومان برای خرید ادوات کشاورزی الگویی با کمترین بهره خبر داد و اضافه کرد: با پیگیری‌های رئیس سازمان جهاد کشاورزی و حمایت همه‌جانبه مسئولان این امر جز برنامه‌های اولویت‌دار ماست.

وی بیان کرد: امیدواریم با این منابع و تسهیلات در نظر گرفته شده در زمینه تأمین بذر و کود مورد نیاز کشاورزان با مشکلی روبه‌رو نشویم.

قائم مقام جهاد کشاورزی استان با اشاره به سیاست سازمان جهاد کشاورزی یادآور شد: هم اکنون مقام عالی وزارت و مقامات و مسئولان کشوری و استانی مصمم هستند تا در کمک به توسعه بخش کشاورزی به ویژه در حوزه صنایع تبدیلی بتوانند اقدامات مؤثر و کارآمدی را انجام دهند.

پرتوی با یادآوری اینکه در جایگاه‌های ملی، اردبیل قطب کشاورزی کشور است در این راستا ظرفیت‌سازی برای بهره‌گیری از تمامی توانمندی‌ها و قابلیت‌های این بخش در دستور کار است و تلاش برای افزایش تولیدات در بخش‌های مهم کشاورزی جز هدف‌گذاری‌های اصلی است که این امر همراه با تأمین مؤلفه‌های امنیت غذایی و سلامت مردم به شمار می‌رود.

وی گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر در نامگذاری سالانه به مبانی اقتصادی و توجه به استقلال و خودکفایی اقتصادی تاکید دارند و زیرساخت این امر نیاز به تقویت بنیه تولید در بخش کشاورزی دارد، ضروری است با مدیریت جهادی تلاش کنیم تا در سنگر تولید بخش کشاورزی بیش از هر زمان دیگر موفق عمل کنیم.

پرتوی با بیان اینکه سنگرسازان بی‌سنگر دیروز در حال حاضر در سنگر تولید همگام با تولیدکنندگان در یک مدیریت جهادی ایفای نقش می‌کنند، افزود:‌ در برنامه پنجم توسعه قرار است سهم استان اردبیل در تولید محصولات کشاورزی به بیش از هفت درصد افزایش یابد که امیدواریم این امر اتفاق بیفتد.

این مسئول تصریح کرد: ‌ما با کمک و همت بیش از 114 هزار بهره‌بردار و کشاورز در استان اردبیل می‌توانیم این مطالبه حقیقی را در افق برنامه پنج ساله محقق کنیم که با توجه به مأموریت این مجموعه با بهره‌مندی از نیروها و مدیران توانمند، خلاق و پرانرژی می‌توان به این هدف‌گذاری‌ها دست پیدا کرد.

وی در مورد قابلیت‌های کشاورزی سرعین در کنار ظرفیت عظیم گردشگری خاطر نشان کرد:‌ سه هزار کشاورز و بهره‌بردار در عرصه 18 هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی این شهرستان تلاش می‌کنند تا تولیدات را ارتقا دهند.

اختصاص 1.5 میلیارد تومان از اعتبارات سرعین به بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار شهرستان سرعین نیز در این مراسم گفت: ‌مجموع اعتبارات سرعین در سال ‌جاری چهار میلیارد و 500 میلیون تومان است که 1.5 میلیارد تومان آن به توسعه بخش کشاورزی اختصاص یافته است.

علی واحد با بیان اینکه نباید ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بخش کشاورزی در شهرستان نادیده گرفته شده و یا نسبت به آن بی‌توجهی شود، افزود: تلاش کشاورزان ما امروز با روحیه جهادی در تأمین امنیت غذایی بسیار ممتاز و شاخص است.

در پایان این مراسم از زحمات سه ساله سید میکائیل حسینی تقدیر و محمد ابراهیم محمدی به عنوان سرپرست جهاد کشاورزی سرعین انتخاب شد.

انتهای پیام/62001/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول