اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی جم خبر داد

تولید 90 تن لیموترش در هر هکتار از اراضی کشاورزی جم

رئیس جهاد کشاورزی جم از تولید 90 تن لیموترش در هر هکتار از اراضی کشاورزی جم خبر داد.

تولید 90 تن لیموترش در هر هکتار از اراضی کشاورزی جم

عبدالنبی یوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جم اظهار داشت: شهرستان جم دارای قابلیت و پتانسیل بسیار بالایی در حوزه کشاورزی است و تلاش برای پیشرفت در این حوزه از اولویت‌های این مدیریت است.

وی افزود: تأمین به موقع آب کشاورزی از اساسی‌ترین برنامه‌هاست و امیدوار هستیم در این مسیر به اهداف مورد نظر برسیم.

رئیس جهاد کشاورزی جم از وجود 23 واحد گلخانه در جم خبر داد و خاطرنشان کرد: از این 23 طرح تاکنون 15 واحد برای کشت محصولات صیفی‌جات اختصاص یافته است که محصولات آن در بازارهای استان بوشهر ارائه می‌شود.

یوسفی تولید 90 تن لیمو ترش در هر هکتار از اراضی کشاورزی جم را مورد اشاره قرار داد و گفت: کشاورز جمی امسال توانست 90 تن لیمو ترش در هکتار تولید کند که در کشور مقام اول را به‌دست آورد.

این مسئول تولید 28 کیلوگرم عسل از هر کندو را از دیگر برتری‌های شهرستان جم در کشور عنوان کرد و ابراز داشت: در این شهرستان بیش از 16 هزار کندو عسل وجود دارد که بیشترین تولید عسل در استان بوشهر را به خود اختصاص داده ‌است.

وی با اشاره به اینکه قدمت قنات‌های شهرستان جم به بیش از 2هزار و 500 سال می‌رسد افزود: از 360 رشته قنات در شهرستان جم هم اکنون 112 رشته آن جاری است که لازم است برای احیاء آنها لایروبی شود.

رئیس جهاد کشاورزی جم اضافه کرد: همه مردم و مسئولان باید دست به دست هم دهند تا روز به روز شاهد رشد و پیشرفت کشاورزان باشیم.

انتهای پیام/2451/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول