اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران مطرح کرد

اجرای 762 فقره حکم قلع و قمع در اراضی کشاورزی مازندران‌

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در شش ماهه نخست سال‌جاری 762 فقره حکم قلع و قمع ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان اجرا شد.

اجرای 762 فقره حکم قلع و قمع در اراضی کشاورزی مازندران‌

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، رضا عظیمی اظهار داشت: در راستای قانون اصلاحی قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مصوب 85 مجلس شورای اسلامی، مواد سه و تبصره دو ماده 10 قانون فوق، از سوی این سازمان و با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط، از جمله قوه قضائیه و نیروی انتظامی، نسبت به قلع و قمع بناها و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی در سطح استان  اقدام شود.

وی تصریح کرد: در این راستا در شش ماهه  امسال تعداد 762 فقره تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی و ساخت‌وساز غیرمجاز به‌مساحت حدود 97 هکتار مورد قلع و قمع قرار گرفت.

عظیمی افزود: از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه  تعداد 412 فقره تغییر کاربری غیرمجاز به مساحت حدود 96 هکتار در استان صورت گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان داشت: به تمام مالکان اراضی زراعی و باغی موضوع این قانون که به صورت غیرمجاز و بدون اخذ مجوز اقدام به تغییر کاربری کنند توصیه کرد قبل از هرگونه اقدام برای دریافت راهنمایی و اخذ مجوزهای لازم به مدیریت امور اراضی استان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌های تابعه و مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها مراجعه کنند.

جوجه‌ریزی 9 میلیون قطعه در واحدهای پرورش مرغ گوشتی ساری

در خبر دیگر از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: در شش ماهه نخست سال‌جاری 9 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای پرورش مرغ گوشتی شهرستان ساری صورت گرفته است.

طهمورث قاسم‌نژاد بیان داشت: شهرستان ساری با داشتن 30 واحد مرغ  مادر و تولید سالانه بیش از 42 میلیون قطعه جوجه یک‌روزه گوشتی حدود 15 درصد تولید جوجه استان را به خود اختصاص داده است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ساری با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست امسال بیش از 9 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای پرورش مرغ گوشتی این شهرستان صورت گرفته که حاصل پرورش در واحدهای مرغ گوشتی در سطح این شهرستان، تولید بیش از 1500 تن گوشت مرغ آماده طبخ است که ارزش ریالی آن  1050 میلیارد ریال برآورد می‌شود.

قاسم نژاد تصریح کرد: از این مقدار تولید بیش از 70 درصد به بازار مصرفی خارج از این شهرستان به‌ویژه تهران ارسال شد.

انتهای پیام/2296/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول