اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان بیان کرد

جشنواره «مغ مهرگان» مبنایی برای معرفی ظرفیت‌های حوزه کشاورزی هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: برگزاری جشنواره مغ مهرگان می‌تواند مبنایی برای رسیدن به اهداف و معرفی فعالیت‌ها و ظرفیت‌های کشاورزی در استان باشد.

جشنواره «مغ مهرگان» مبنایی برای معرفی ظرفیت‌های حوزه کشاورزی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از حاجی آباد واقع در شمال مرکز هرمزگان، ابراهیم عزیزی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز به کار جشنواره «مغ مهرگان» با اشاره به فرا رسیدن روز 13 آبان اظهار داشت: تقویت ایمان، بصیرت و تدبر در امور نظام از جمله مباحثی است که در ایامی همانند روز 13 آبان نمود و جلوه بیشتری پیدا می‌کند و بر همه است که پیرامون این روزهای تاریخی و فلسفه وجودی‌ آن تامل و تفکر کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه پیام 13 آبان، استکبار ستیزی، مقاومت و مردانگی است، تصریح کرد: پیام جشنواره‌هایی همانند مغ مهرگان پیارم نیز مبارزه با تهدیدات اقتصادی و تکیه بر داشته‌های خود برای توسعه اقتصادی و حرکت به سوی اقتدار است.

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دشمن تلاش جدی برای لطمه زدن به پیکره اقتصادی دارد، اضافه کرد: باید با نگاهی راهبردی و کاربردی مبتنی بر توانائی‌های داخلی حرکت خود را در راستای بی‌اثر کردن تحریم‌ها و تهدیدهای اقتصادی ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه برگزاری اینگونه جشنواره‌ها می‌تواند زمینه‌ساز معرفی فرصت‌های اقتصادی باشد، یادآور شد: کشاورزی و صنعت از پایه‌های اقتصادی هستند و برای رسیدن به راهبرد کلان در این راستا نیازمند معرفی ظرفیت‌های کشاورزی، باغی و زراعی هستیم که این جشنواره نیز در نوع خود می‌تواند قدم مهمی در راستای توسعه بخش کشاورزی شمال هرمزگان باشد.

عزیزی بیان داشت: کیفیت‌بخشی و تقویت زیرساخت‌ها در این راستا می‌تواند به تاثیرگذار کردن حرکات و برنامه‌ها کمک کند.

وی تاکید کرد: دستگاه های دست‌اندرکار نیز همواره باید برنامه‌های خود را بر روی رفع موانع و مشکلات متمرکز کنند.

این مقام مسئول یادآور شد: توجه به تقویت صنایع بسته‌بندی و ایجاد آنها از اولویت‌های جدی حوزه کشاورزی استان است.

استاندار هرمزگان همچنین افزود: ایجاد زیرساخت‌های بخش کشاورزی را باید با توجه به عنصر کیفیت‌بخشی مورد توجه بیشتر قرار دهیم.

وی اضافه کرد: در این راستا باید استفاده بهینه از منابع آب و خاک نیز مد نظر باشد و به توسعه پایدار در این بخش فکر کرد.

عزیزی ادامه داد: توسعه کشاورزی باید بر مبنای علم و مهندسی روز پایه‌ریزی شود چرا که در صنعت کشاورزی با توجه به محدودیت‌های منابع بدون استفاده از علم روز نتیجه‌های لازم حاصل نمی‌شود.

استاندار هرمزگان در ادامه بر تقویت ارتباطات بین بخشی برای توسعه کشاورزی استان تاکید کرد.

وی گفت: جشنواره مغ مهرگان پیارم می‌تواند مبنایی برای رسیدن به اهداف بزرگ و کلان و معرفی فعالیت‌های کشاورزی در استان باشد.

پیارم گونه‌ای از خرمای خاص منطقه حاجی آباد هرمزگان است که دارای ارزش غذایی بالایی در بین سایر گونه‌های خرماست، این محصول اکثرا صادر می‌شود.

انتهای پیام/88001/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول