اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین خبر داد

آمادگی سازمان مدیریت پسماند قزوین برای فصل بارندگی

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: تمام واحدها سازمان مدیریت پسماند برای فصل بارش در آماده‌باش کامل هستند.

آمادگی سازمان مدیریت پسماند قزوین برای فصل بارندگی

عباس عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به آماده بوده شهر قزوین برای نزول باران اظهار داشت: امسال زودتر از هر سال تمام معابر، جداول و کانال‌ها برای جلوگیری از آب گرفتگی لایروبی شده‌اند و در این زمینه همکاری شهروندان نیز نقش اساسی دارد.

وی تمام عوامل سازمان مدیریت پسماند را در صورت بارندگی آماده دانست و افزود: تمام شهروندان در ایجاد شهری پاک و ایمن باید شهرداری را یاری و از تخلیه ضایعات و پسماندها در کانال‌ها و جوی‌ها خودداری کنند، زیرا مردم در کاهش خطرات و هزینه‌ها نقش اساسی دارند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین ضمن تأکید بر اینکه مدیریت پسماند و همکاری با مجموعه شهرداری تاکنون به خوبی انجام شده، ادامه داد: تخلیه ضایعات از سوی اصناف و عابران در انهار به خصوص در زمان بارندگی حادثه‌ساز است و همکاری شهروندان در این بخش از آب گرفتگی معابر جلوگیری و همچنین کمک به حفظ منظر شهری، بهداشت محیط و ایجاد شهری ایمن می‌کند.

لایروبی قسمت عمده کانال‌های شهری در قزوین

عسگری بیان کرد: قسمت اعظم از مسیرهای سطح شهر شامل کانال‌های روباز، سرپوشیده و تمام کانال‌هایی که در جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی مورد استفاده قرار می‌گیرند پاکسازی و آماده فصل بارندگی شده‌اند و همچنین چاه‌های جذبی در مناطق مختلف به خصوص در بافت قدیم بازبینی و آماده پذیرش آب‌های سطحی است.

این مسئول در خصوص بحث آمادگی در زمان بارندگی اضافه کرد: تمام نیروهای سازمان اعم از ستادی و اجرایی در آماده‌باش هستند، تقسیم کار و برنامه‌ریزی برای کشیک‌های زمان بارندگی انجام و شهر آماده نزول رحمت الهی است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با تأکید بر اینکه تمام اقدامات اولیه برای کاهش صدمات در زمان نزول باران انجام شده، تصریح کرد: در سال گذشته شاهد طغیان برخی رودخانه‌های حریم شهر بودیم به گونه‌ای که کنارگذرها مسدود و خساراتی به بعضی قسمت‌های آن وارد و بستر رودخانه خراب شد که از چند ماه پیش بحث تعمیر و پاکسازی و لایروبی رودخانه انجام گرفته تا امسال شاهد چنین اتفاقاتی در زمان بارندگی نباشیم.

عسگری ادامه داد: در این برنامه لایروبی کانال‌ها و انهار که از دو ماه پیش آغاز شده تعداد 358 نفر نیروی انسانی، 238 تانکر آب و یک هزار و 860 عدد کیسه ویژه جمع‌آوری پسماند مورد استفاده و میزان 51 سرویس خاور لجن و پسماند حاصل از لایروبی به محل دفن پسماندهای ساختمانی انتقال داده شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: تخلیه پسماندهای ساختمانی و همچنین زباله در رودخانه‌ها، انهار و کانال‌ها موجب ناهموار شدن رودخانه‌ها و گرفتگی در انهار و کانال‌ها شده بود که برای هدایت هرچه بهتر آب بالادست، پاکسازی و آماده‌سازی شدند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین اضافه کرد: محدوده اطراف پروژه‌های عمرانی شهرداری از جمله پل امام علی (ع) و صیاد شیرازی و بازار روز ولیعصر (عج) برای مراسم افتتاح پاکسازی و نظافت شد.

عسگری با بیان اینکه عملیات پاکسازی در قالب سه بخش نظافت و رفت و روب، جمع‌آوری پسماندهای ساختمانی و شستشوی مسیر و محدوده اطراف تقاطع اجرا شده است، ادامه داد: برنامه پاکسازی و نظافت محدوده پروژه تقاطع امام علی (ع) و شهید صیاد شیرازی به طور روزانه انجام گرفت و بازار روز ولیعصر نیز برای مراسم افتتاح رفت و روب و شستشو شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این برنامه پاکسازی 900 نفر روز نیروی انسانی، 31 ساعت خاور، 30 ساعت خودرو آب پاش و 9 ساعت نیز تانکر آب مورد استفاده قرار گرفت.

انتهای پیام/2667/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول