اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار دهدشت خبر داد

بدهی 9 میلیارد تومانی ادارات شهرستان به شهرداری دهدشت

شهردار دهدشت از بدهی 9 میلیارد تومانی ادارات شهرستان به شهرداری دهدشت خبر داد و گفت: سازمان مسکن و شهرسازی در قبال بافت فرسوده از سال 85 تاکنون معادل 600 میلیون تومان حق شهرداری را نداده است.

بدهی 9 میلیارد تومانی ادارات شهرستان به شهرداری دهدشت

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، دکتر جواد تخشا صبح امروز در مراسم معارفه خود با تقدیر از حسن اعتماد شورای شهر در انتخاب وی به عنوان شهردار اظهار داشت: عدم توسعه بافت شهری دهدشت این شهر را به یک روستای بزرگ تبدیل کرده است.

شهردار دهدشت ساماندهی ورودی‌های شهر را در اولویت کاری خود دانست و افزود: با گذشت 50 سال از عمر شهری دهدشت این شهر هنوز از ورودی‌های مناسبی برخوردار نیست.

تخشا با اشاره به مهاجرت شهروندان به مرکز استان، دهدشت را نقطه رانش و یاسوج را نقطه کشش در جذب مردم این شهر دانست و تصریح کرد: از سال 85 تا کنون معادل 20 هزار نفر از دهدشت مهاجرت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه عدم اجرای کمربندی سه در دهدشت توسعه شهری را با مانع مواجه کرده است گفت: در تعامل با مالکین مشکل کمربندی را حل خواهم کرد.

تخشا، معماری قبرستان دهدشت را به عنوان لکه ناسازگار در بطن کاربری شهر خواند و گفت: ساخت قبور با سلیقه‌های فردی و هزینه‌های بالا منجر به مسائل تنش‌زای اجتماعی شده است.

شهردار دهدشت ادامه داد: قبرستان را با رویکرد و معماری اسلامی به آرامستان تبدیل می‌کنیم.

وی تقویت بخش خصوصی و اقتصادی را از دیگر اولویت‌های شهرداری برشمرد و ابراز داشت: مطابق با اصل 44 قانون اساسی، کارهایی که جنبه تصدی‌گری داشته و بازده اقتصادی ندارد با حفظ حرمت و موقعیت شغلی از سطح شهرداری جمع خواهد شد.

این مسئول با تأکید بر احقاق حق شهرداری با اشاره به اینکه 40 کیلومتر از خطوط گاز از این شهرستان می‌گذرد قطع 2 میلیارد تومانی سهمیه نفت در شهرستان را متذکر شد و افزود: مبلغ 6 میلیارد تومان سهم‌الارض شهرداری را با جدیت پیگیری می‌کنم.

وی از بدهی 9 میلیارد تومانی ادارات شهرستان به شهرداری دهدشت خبر داد و گفت: سازمان مسکن و شهرسازی در قبال بافت فرسوده از سال 85 تاکنون معادل 600 میلیون تومان حق شهرداری دهدشت را نداده است.

انتهای پیام/82016/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول