اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان:

بی‎خطرسازی پسماندهای پزشکی توسط بیمارستان‎ها ضروری است

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: در اصفهان روزانه میزان 30تن پسماند بیمارستانی تولید می‎شود.

بی‎خطرسازی پسماندهای پزشکی توسط بیمارستان‎ها ضروری است

تیمور باجول  امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص پسماندهای بیمارستانی اظهار کرد: به کلیه پسماندهای عفونی ناشی از بیمارستانها، مراکز بهداشتی درمانی، آزمایشگاه‎های تشخیص طبی و سایر مراکز مشابه پسماند بیمارستانی گفته می‎شود.

وی ادامه داد:پسماندهای بیمارستانی یکی از معضلات بهداشتی است که به علت دارا بودن عوامل خطرناک و بیماری‎زا از حساسیت خاصی برخوردار است، مدیریت صحیح این مواد نقش ویژه‎ای در کنترل آلودگی محیط زیست و میزان بروز عفونت‎های بیمارستانی دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: روزانه حدود 30 تن زباله بیمارستانی در اصفهان تولید می‌شود که بر اساس قانون مدیریت پسماند‌ همه بیمارستان‌ها ملزم به بی‎خطرسازی پسماندهای پزشکی به روش اتوکلاو است.

وی افزود: شهرداری‌ها طبق قانون مدیریت پسماند وظیفه‌ای در قبال امحاء پسماندهای پزشکی نداشته و این سازمان صرفاً جهت حفظ محیط زیست و پاکسازی جامعه از هر گونه آلودگی موجبات دفن و امحاء این مواد را فراهم آورده است.

باجول اضافه کرد: سایت پسماند شرق لندفیلی به وسعت پنج هزار متر مربع جهت دفن اصولی پسماندهای بیمارستانی در نظر گرفته شده که زباله‎های بیمارستانی به این مکان منتقل شده و به صورت اصولی دفن می‎شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، براساس ماده 2 ضوابط و روش‎های مدیریت اجرایی پسماندهای پزشکی و پسماندهای وابسته، به تمام پسماندهای عفونی و زیان‎آور ناشی از بیمارستان‎ها، مراکز بهداشتی درمانی، آزمایشگاه‎های تشخیص طبی و سایر مراکز مشابه که به سبب بالا بودن حداقل یکی از خواص خطرناک از قبیل سموم، بیماری‎زایی، قابلیت انفجار یا اشتعال، خورندگی و مشابه آن به مراقبت ویژه (مدیریت خاص) نیاز دارند پسماندهای پزشکی ویژه گفته می‎شود.

انتهای پیام/63021/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول