اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اعلام کرد

مدیریت اصولی پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی آذربایجان غربی

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: مدیریت اصولی پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی آذربایجان غربی در اولویت کاری قرار گیرد.

مدیریت اصولی پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حسن عباس نژاد صبح امروز در نخستین جلسه تخصصی بررسی پسماندهای الکترونیکی و برقی در آذربایجان غربی که در سالن جلسات اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: دفع پسماندهای الکترونیکی و الکتریکی موجود در طبیعت یکی از مواردی است که برای این منظور نیازمند توجه بیشتر مسئولان این حوزه هستیم.

وی با بیان اینکه پسماندهای الکترونیکی و الکتریکی انواعی از پسماندهای ویژه هستند که دارای خاصیت بیماری‌زایی هستند، تصریح کرد: این پسماندها در محیط پیرامون باقی مانده و اثرات مخربی دارند.

عباس‌نژاد با اشاره به موارد این نوع پسماندها، افزود: عناصری از قبیل جیوه، آرسنیک،کادمیوم، مس، نیکل، روی، باریم، برلیوم، انواع پلاستیک‌ها، آلومینیوم، طلا، نقره، پلاتین، مواد شیمیایی خطرناک حاصل از مواد مصرفی و ... شامل این پسماندها هستند.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت دفع این مواد به دلایل مختلف از جمله دشواری جدا سازی و ناکافی بودن تحقیقات در این زمینه با مشکل مواجه است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اینکه در این زمینه باید صاحبان صنایع دقت کافی داشته باشند، گفت: باید مدیریت اصولی این نوع پسماندها را در اولویت کاری خود قرار دهیم.

عباس‌نژاد با نگران کننده عنوان کردن وجود این پسماندها در استان، گفت: افزایش پسماندهای الکترونیکی و الکتریکی در استان نگران کننده است و باید اقدامات لازم در این زمینه انجام گیرد.

وی با بیان اینکه بازیافت این گونه پسماندها به صورت غیراصولی در حال انجام است، اظهار داشت: این امر سبب ایجاد مشکلات مدتی در آینده می‌شود.

انتهای پیام/61001/صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول