اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان:

5 درصد پسماند خشک اصفهان ضایعات نان است

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: پنچ درصد از کل پسماند خشک جمع‌آوری شده در شهر اصفهان ضایعات نان است.

5 درصد پسماند خشک اصفهان ضایعات نان است

تیمور باجول امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: روزانه 150 تن مواد بازیافتی از سطح شهر جمع‌آوری می‎شود که هفت تن آن ضایعات نان است.

وی ادامه داد: در سال گذشته روزانه 10 تن ضایعات نان تولید می‎شد، این درحالی است که امسال نان خشک پنچ درصد از کل پسماند خشک را تشکیل می‎دهد که بر این اساس نسبت به سال گذشته میزان دور ریز نان کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان افزود: نان، برکتی الهی است که در میان خانوارهای ایرانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و در ماه‌های اخیر کمتر از سوی شهروندان اصفهانی دورریز شده است.

وی در مورد ایستگاه جمع‌آوری مواد بازیافتی گفت: در حال حاضر به منظور جمع‌آوری متمرکز مواد قابل بازیافت 43 غرفه بازیافت و 14 ایستگاه ثابت ساختمانی در مناطق چهارده‌گانه شهر اصفهان فعال شده است.

باجول افزود: سازمان مدیریت پسماند اصفهان با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان و اساتید مجرب اقدام به تدوین برنامه آموزشی برای فرهنگسازی کرده‎اند که هم‌اکنون در شهر اصفهان در حال اجرا است،

 

وی تصریح کرد: همچنین آموزش مدارس در مورد پسماند‌ تر و برگزاری جشن بزرگ بازیافت به منظور آشنایی شهروندان با بازیافت و افزایش مشارکت شهروندان در طرح تفکیک از مبدا نیز توسط این سازمان انجام شده است.

انتهای پیام/63021/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول