اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده خبر داد

کشت گندم در 158 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خدابنده

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده گفت: گندم پاییزه در 158 هزار هکتار از اراضی دیمی و آبی کشاورزی شهرستان خدابنده کشت می‌شود.

کشت گندم در 158 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خدابنده

علی عیوضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، گندم دیمی در 152 هزار هکتار از اراضی شهرستان خدابنده کشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 6 هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان خدابنده به کشت گندم آبی اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: 7 هزار هکتار از اراضی کشاورزی نیز به کشت جوی دیمی در این شهرستان اختصاص می‌یابد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته طی سال‌جاری جوی آبی در 2 هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان خدابنده کشت می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر 60 درصد از اراضی تحت کشت غلات در شهرستان خدابنده مورد کشت قرار گرفته است.

عیوضی با اشاره به اینکه میزان بذر توزیع شده گواهی شده برای گندم آبی در شهرستان خدابنده 480 تن برآورد شده است، اضافه کرد: بذر توزیع شده برای گندم دیمی نیز یک‌هزار و 800 تن اعلام شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه چهار عاملیت تولید و سایت بوجاری در زمینه غلات در شهرستان خدابنده وجود دارد، ادامه داد: 60 درصد از بذر استان زنجان توسط شهرستان خدابنده تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت بارندگی در شهرستان خدابنده مناسب نبوده است، یادآور شد: سطح سبزی نیز در سطح مزارع غلات صورت نگرفته است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده در زمینه کشت و برداشت سایر محصولات در این شهرستان با بیان اینکه محصول سیب‌زمینی در حال برداشت است، اذعان داشت: 3 هزار و 350 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت سیب زمینی بوده است که تاکنون 90 درصد از آن برداشت شده است.

عیوضی با اشاره به اینکه حبوبات نیز در اواخر برداشت قرار داشته و برداشت این محصول رو به پایان است، اضافه کرد: برداشت ذرت نیز در شهرستان خدابنده به پایان رسیده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه 2 هزار و 350 هکتار از اراضی شهرستان خدابنده زیر کشت لوبیا است، یادآور شد: میانگین عملکرد در هر هکتار 2 هزار و 500 کیلو برآورد شده است.

وی با بیان اینکه در اواخر برداشت لوبیا در شهرستان خدابنده قرار داریم، افزود: ارقام مورد کشت در این شهرستان شامل سفید، چیتی و قرمز است.

انتهای پیام/73006/ل40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول