اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان یزد:

5 مرکز علمی کاربردی در جوار صنعت و کشاورزی یزد راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان یزد از راه‌اندازی پنج مرکز در جوار صنایع و کشاورزی استان یزد تا پایان سال‌جاری خبر داد.

5 مرکز علمی کاربردی در جوار صنعت و کشاورزی یزد راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، ناصر صدرا ابرقویی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت بیست و یکمین سالگرد تاسیس دانشگاه علمی کاربردی استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 11 هزار دانشجو در 24 مرکز علمی کاربردی استان یزد مشغول به تحصیل هستند و در 163 رشته کاردانی و 67 رشته کارشناسی، دوره‌های مهارتی را می‌گذرانند.

وی عنوان کرد: این دانشگاه از سال 73 فعالیت خود را در یک ساختمان استیجاری آغاز کرد اما هم‌اکنون 133 هزار مترمربع فضای آموزشی دارد و در تلاش برای توسعه این دانشگاه در شهرهای مختلف استان یزد هستیم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان یزد یادآور شد: در این راستا، امسال پنج مرکز علمی کاربردی در جوار صنعت و کشاورزی استان یزد را‌ه‌اندازی می‌شود تا تعداد مراکز علمی و کاربردی یزد به بیش از 30 مورد برسد.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه هماهنگی‌هایی با صنایع انجام شده و امیدواریم تا پایان سال‌جاری موفق به دایر کردن این واحدها و کمک به ورود نیروی تخصصی به صنایع استان یزد شویم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان یزد همچنین از راه‌اندازی 2 مرکز جدید در سال‌جاری خبر داد و یادآور شد: مرکز آموزش علمی کاربردی ژنتیک در میبد با 2 رشته تحصیلی و مرکز آموزش علمی کاربردی تربیت بدنی با 6 رشته در جوار اداره کل تربیت بدنی استان یزد راه‌اندازی شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که یزد قطب فولاد و کاشی و سرامیک کشور و همچنین قطب بهره‌مندی از تجهیزات آزمایشات ژنتیک در جنوب شرق کشور است باز هم در تلاش برای راه‌اندازی سه خوشه فناوری در این رشته‌ها هستیم.

صدرا ابرقویی یادآور شد: بر این اساس به‌زودی در استان یزد شاهد راه‌اندازی خوشه فناوری کاشی و سرامیک، فناوری ژنتیک و فناوری فولاد هستیم.

وی ادامه داد: خوشه‌های فناوری، تشکیلاتی بین مراکز تولیدی و دانشگاه‌ها است که معضلات و مشکلات در این بخش شناسایی می‌شود و در مراکز دانشگاه‌های علمی و کاربردی تبیین می‌شود و به عنوان پروژه‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها حل و فصل می‌شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان یزد اظهار امیدواری کرد که با ایجاد خوشه‌های فناوری در این سه رشته، مشکلات کاشی و سرامیک، فولاد و ژنتیک استان یزد به سرعت برطرف شود.

صدرا ابرقویی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تفکیک جنسیتی در دانشگاه علمی کاربردی استان یزد خاطرنشان کرد: این اتفاق در این دانشگاه به راحتی انجام شد و هم‌اکنون نیز در دفترچه‌های کنکور برای هر رشته 2 کد وجود دارد که یکی مختص بانوان و دیگری مختص آقایان است.

وی تصریح کرد: در رشته‌هایی که آمار دانشجویان به حدنصاب نمی‌رسد ناچار به ادغام کلاس‌ها هستیم اما آنچه در علمی کاربردی استان یزد قابل توجه است بومی بودن 70 درصد دانشجویان این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان یزد همچنین با اشاره به فعالیت دانشکده خبر در شهرستان میبد عنوان کرد: به دلیل نبود خوابگاه در میبد، دانشجویان چندان تمایلی به حضور در این دانشگاه ندارند اما تاکنون 200 نفر از دانشکده خبر میبد فارغ‌التحصیل شده‌اند.

صدرا ابرقویی به خبرنگاران حاضر در جلسه قول داد تا شرایط تحصیل آن‌ها در این دانشگاه را فراهم کنند و با دریافت لیست از اسامی آن‌ها، برای آن‌ها ظرفیت ایجاد کنند.

وی عنوان کرد: تلاش می‌کنیم کلاس‌ها در مرکز استان و تا حد امکان در خانه مطبوعات یزد برگزار شود تا مشکل رفت و آمد و تردد برای خبرنگاران وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/2464/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول