اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان صورت گرفت

بهره‌برداری از 4 پروژه کشاورزی و آبخیزداری در بشرویه

با حضور جمعی از مسئولان بشرویه از چهار پروژه کشاورزی و آبخیزداری از محل اعتبارات مدیریت بحران، بهره‌برداری شد.

بهره‌برداری از 4 پروژه کشاورزی و آبخیزداری در بشرویه

به گزارش خبرنگار فارس از بشرویه، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بشرویه امشب در مراسم بهره‌برداری از بندهای خاکی اظهار داشت: برای احداث این سدهای خاکی بیش از 20 هزار مترمکعب عملیات خاکریزی اجرا شده است.

رضا مقیمیان اعتبار هزینه شده برای این طرح‌ها را 740 میلیون ریال عنوان کرد و ادامه داد: این سازه‌ها قابلیت ذخیره 300 هزار متر مکعب آب را دارند.

وی افزود: احداث بندهای خاکی علاوه بر ذخیره روان‌آب سطحی و کاهش میزان خسارات ناشی از سیلاب‌ها به تغذیه قنوات و چشمه‌ها کمک قابل توجهی می‌کند.

رئیس جهاد کشاورزی بشرویه نیز گفت: استخر دومنظوره سپیده ریگ با اعتبار 360 میلیون ریال و حجم عملیات چهار هزار و 375 مترمکعب به بهره‌برداری رسیده است.

علی شفیعی ادامه داد: احداث استخرهای دو منظوره علاوه بر اینکه 10 تا 15 درصد راندمان آبیاری را افزایش می‌دهد به دلیل مغذی شدن آب، استفاده از کودهای شیمیایی و سموم در پرورش محصولات کشاورزی را کاهش می‌دهد.

وی مجری این دو طرح را بسیج سازندگی خواند و اضافه کرد: همچنین قنات فدک با اعتبار 460 میلیون ریال و با هدف جلوگیری از هدررفت آب و بالا بردن سطح زیر کشت به مرحله بهره‎برداری رسیده است.

طرح‌های بهره‌برداری شده شامل پروژه احیا و مرمت قنات فدک روستای سرند، احداث استخر دو منظوره پرورش آبزیان سپیده ریگ و همچنین احداث دو بند خاکی در حوزه‌های آبخیزداری سیاهریگ و مجد بود.

انتهای پیام/69006/غ20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول