اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان محیط زیست:

ارزش اقتصادی تالاب‌ها 10 برابر زمین‌های کشاورزی است

رئیس سازمان محیط زیست گفت: گاهی ارزش اقتصادی تالاب‌ها 10 برابر بیشتر از زمین‌های کشاورزی است.

ارزش اقتصادی تالاب‌ها 10 برابر زمین‌های کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، معصومه ابتکار دقایقی پیش در جلسه کارگروه تالاب میقان اراک اظهار داشت:‌ بحث ارزش‌گذاری تالاب‌ها در سازمان محیط زیست مطرح شده و بر این اساس ارزش خدمات یکی از تالاب‌ها که بسیار کوچکتر از تالاب میقان اراک است سالانه حدود یک هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

وی تصریح کرد: در معادلات اقتصادی مقرر شده حساب ملی ثبت شود یعنی اینکه در معادلات اقتصادی ارزش این تالاب محاسبه گردد.

معاون رئیس جمهور افزود: تالاب‌ها نعمت‌های خدادادی هستند که از ارزش ذاتی و خدماتی فراوانی برخوردارند که ارزش ذاتی آن قابل محاسبه نیست.

ابتکار با تأکید بر لزوم مدیریت سرمایه‌های خدادادی تصریح کرد: مدیریت تالاب‌ها بسیار مهم است و ما نباید تنها به فکر این باشیم که مسائل و مشکلات امروز را به هر قیمتی که شده حل کنیم چرا که باید این سرمایه‌ها را برای‌ آیندگان نیز حفظ کرده و با مسائل زیست محیطی شوخی نکنیم.

وی افزود: با توجه به اهمیت تالاب میقان اراک باید کارگروه این تالاب، ماهی یک بار تشکیل شده و به مسائل مورد نظر رسیدگی کند.

رئیس سازمان محیط زیست تالاب میقان را سرمایه عظیم استان مرکزی دانست و تصریح کرد: حق آبه تالاب، ضابطه‌گذاری و داشتن برنامه مدیریت، تدوین طرح جامع در تمامی ابعاد و توجه به گردشگری تالاب از برنامه‌های بسیار مهمی است که باید به آنها پرداخته شود.

استاندار مرکزی نیز گفت: سازمان محیط زیست یک سازمان فرابخشی است و همه دستگاه‌ها باید اصولی را که این سازمان در دولت تثبیت و یا در مجلس تبدیل به قانون می‌کند، رعایت کنند.

محمدحسین مقیمی افزود:‌ دستگاه‌های اجرایی مسئولیت ساماندهی امور مربوط به مسکن، آب، اشتغال و کشاورزی مردم را برعهده داشته و رزق و روزی مردم را سامان می‌دهد؛ محیط زیست نیز مسئولیتش این است که اجازه ندهد محیط زیست آلوده شده و یا از بین برود.

وی تصریح کرد: کویر میقان اراک از نعمت‌های ارزشمند خدادادی و سرمایه‌ ارزشمندی است که دستگاه‌ها باید در حفظ و نگهداری از آن بکوشند.

انتهای پیام/87001/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول