اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

27 تا 30 مهرماه

نخستین نمایشگاه بزرگ صنایع تبدیلی کشاورزی برگزار می‌شود

نخستین نمایشگاه بزرگ صنایع تبدیلی کشاورزی و همایش نقش صنایع تبدیلی و غذایی در توسعه بخش کشاورزی کشور 27 تا 30 مهرماه جاری برگزار می‌شود.

نخستین نمایشگاه بزرگ صنایع تبدیلی کشاورزی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی معاونت آب و خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی مستقر در کرج، علیرضا پوربصیر مدیرکل دفتر امور صنایع کشاورزی گفت: این همایش و نمایشگاه صنایع تبدیلی همزمان با روز جهانی غذا با هدف دستیابی به امنیت غذایی و توسعه کشاورزی پایدار برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: فائو و وزارت جهاد کشاورزی کشورمان به عنوان پشتیبانان اصلی همایش و نمایشگاه فوق، حضوری فعال در برگزاری این دوره خواهند داشت.

به گفته پوربصیر، نخستین همایش نقش صنایع تبدیلی و غذایی در حوزه کشاورزی با محورهایی چون جایگاه صنایع تبدیلی در ایران و جهان، عوامل موثر در ارزش افزوده صنایع تبدیلی، مدیریت صنایع غذایی، بازار کشاورزی و صنایع غذایی و‌ نقش فناوری‌های مدرن در توسعه این صنعت برگزار می‌شود و فراخوان مقالات با این موضوعات انجام شده است.

مدیرکل دفتر امور صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: کارشناسان و متخصصان صنایع غذایی و همچنین صنعتگران و کشاورزان تاکنون مقالات متعددی را در این حوزه به دبیرخانه همایش ارسال کرده‌اند که در همایش ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حوزه توسعه صنایع غذایی نیازمند کار تحقیقاتی و دانشگاهی هستیم، گفت: در این بخش باید بیش از گذشته بررسی‌ها و تحقیقات علمی صورت گیرد و امیدواریم برگزاری همایش فوق نقش مهمی در تشویق دانشگاهیان به این موضوع داشته باشد.

مدیرکل دفتر امور صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین نیازهای بخش کشاورزی این است که تحقیقات و بررسی‌های علمی و دانشگاهی باید بازار محور بوده و براساس نیاز بازار، دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها اقدام به تحقیق و بررسی کنند.

پوربصیر گفت: امیدواریم بخش خصوصی که متولی اصلی این همایش و برگزار کننده نخستین نمایشگاه صنایع تبدیلی کشاورزی است، بتواند در جذب صنعتگران و کشاورزان به مقوله مهم صنایع تکمیلی غذایی موفق عمل کند.

مدیر اجرایی این نمایشگاه نیز گفت: ارائه راهکارهای مناسب برای کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، بهبود روند فرآوری محصولات، توجه ویژه به جایگاه صنایع تبدیلی و تکمیلی و نقش آن در توسعه اقتصادی کشور و همچنین آشنایی با روش‌های نوین صنایع تبدیلی روز جهان، از اهداف برگزاری این نمایشگاه و همایش است.

غلامرضا رضاییان در ادامه به تشریح محورهای همایش نقش صنایع تبدیلی و غذایی در توسعه بخش کشاورزی کشور اشاره کرد و گفت: بررسی وضعیت و جایگاه سازمانی صنایع تبدیلی و غذایی سایر کشورها و مقایسه آن با وضعیت موجود در کشور، نقش صنایع تبدیلی و غذایی در امنیت غذایی، توسعه بازار، صادرات غیرنفتی، فناوری‌های نوین و پژوهش و تحقیقات، عوامل موثر در ارزش افزوده صنایع تبدیلی و غذایی و مقایسه آن با سایر بخش‌های صنعت کشور و مدیریت لجستیک در صنایع تبدیلی و غذایی مهم‌ترین محورهای این همایش است.

این مسئول افزود: توجه به ایجاد صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی علاوه بر نقش مؤثر در اشتغال‌زایی بیشتر و جلوگیری از مهاجرت تولید‌کنندگان به شهرها می‌تواند زمینه‌ساز شکل‌گیری ارزش افزوده بیشتر در بخش‌های صنعت و کشاورزی باشد.

رضاییان با بیان اینکه صنایع تبدیلی در افزایش ارزش افزوده بالاتر تاثیرگذاری دارد، خاطرنشان کرد: صنایع تبدیلی عامل مهمی در فرآوری محصولات کشاورزی بوده و با تبدیل و فرآوری محصولات کشاورزی ضمن تولید مواد غذایی و سایر فرآورده‌های با ارزش افزوده بالا، امکان نگهداری و حمل و نقل آن محصولات فراهم می‌شود.

وی اضافه کرد: ایجاد صنایع تبدیلی فرآوری و بسته‌بندی برای صدور محصولات کشاورزی، راهکاری اساسی برای ایجاد رقابت سالم در تولید و جلوگیری از کاهش قیمت است.

مدیر اجرایی نخستین نمایشگاه صنایع تبدیلی کشاورزی خاطرنشان کرد: ضایعات محصولات کشاورزی به‌ دلیل کافی نبودن تجهیزات مورد نیاز برای برداشت انواع محصولات زراعی و باغی و نبود صنایع بسته‌بندی، تبدیلی و تکمیلی در جوار مراکز تولید، موجب شده است که در برخی محصولات حاصل دسترنج تولید‌کنندگان به هدر رفته و حتی در برخی موارد در محصولاتی که بازار مصرف داخلی به شدت نیازمند این محصولات بوده نابسامانی عرضه و ضایعات، مانعی در جهت تأمین این نیاز باشد.

وی یادآور شد: انواع دستگاه‌های نوین تولید میوه‌جات خشک، کنسروی و چیپسی، انواع سورتینگ مرکبات، سیب زمینی و سبزیجات برگدار و غیر برگدار، خط تولید پودر و مایع تخم‌مرغ، خط تولید رب گوجه فرنگی، انواع صنایع و تجهیزات نانوایی و قنادی، تجهیزات آشپزخانه‌های فرودگاهی، ماشین‌آلات بسته‌بندی شرینگ، وکیوم، ماشین‌های پخت تونلی و قفسه‌ای گردان با گرمای غیرمستقیم برای پخت کیک، شیرینی و نان، انواع ماشین‌آلات کارخانجات آرد‌سازی و صنایع تبدیلی، دستگاه‌های تولید نوشابه‌ساز پستمیکس و لوازم جانبی، انواع کندانسورهای استیلی و آهنی، مخازن ذخیره مواد غذایی و کندانسورها، میکسرهای استیل و آهن، دیگ‌های پخت و میکسر تحت خلأ و اتمسفریک، دیگ‌های پخت تافی، آبنبات و قند، دستگاه‌های مدرن نان فانتزی، قنادی، کیک و کلوچه و دستگاه‌های خشک‌کن میوه، سبزی، قارچ و چیپس میوه در این نمایشگاه در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد.

این مراسم‌ها همزمان با روز جهانی غذا در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/2302/ز/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول