اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی شهید مدنی مطرح کرد

آموزش هدفمند مؤثرترین راه توسعه بخش کشاورزی

رئیس مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی شهید مدنی آموزش هدفمند را یکی از موثرترین راه‌های توسعه بخش کشاورزی دانست.

آموزش هدفمند مؤثرترین راه توسعه بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدحسن جهانگیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: علم در ارتقا و پیشرفت آموزش هر کشور نقش مؤثری دارد و زندگی در زیر چتر علم و آگاهی آنقدر شیرین است که همه تلخی‌ها و ناکامی‌ها را از بین می‌برد.

وی با بیان اینکه آموزش هدفمند یکی از مهمترین و موثرترین راه‌های رسیدن به اهداف و آرمان‌های بلند جامعه است، گفت: زیربنای هر گونه توسعه در هر بخشی آموزش مؤثر و هدفمند است.

رئیس مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی شهید مدنی ادامه داد: علم‌گرایی و عقلانیت و توجه به اصول و گذر منطقی از الگوهای حاکم بسیاری از مشکلات جامعه را حل می‌کنند.حرکت در مسیر علم و عقل در شکوفایی عوامل مختلف توسعه از قبیل منابع طبیعی ـ فیزیکی و انسانی نقش بسزایی دارد و باید برای ارتقای کیفیت آموزش در کشور تلاش کرد.

جهانگیری عنوان کرد: در این میان آموزش‌های علمی کاربردی بخصوص در زمینه کشاورزی از اهمیت بسزایی برخوردار است زیرا تأمین منابع غذایی برای جامعه می‌تواند تأمین امنیت ملی را در پی داشته باشد.

وی تصریح کرد: مرکز آموزش جهاد کشاورزی استان همدان از ادغام دو مرکز شهید غلامی و شهید مدنی در سال 62 تأسیس شده و تا کنون 2 هزار و 200 دانشجو در مقطع کاردانی و کارشناسی از آن فارغ‌التحصیل شده‌اند.

رئیس مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی شهید مدنی اظهار داشت: رشته‌های تحصیلی این مرکز شامل رشته‌های زیربخش کشاورزی است و در حال حاضر بیش از 500 دانشجو در آن در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به چرایی ایجاد مرکز علمی کاربردی، هدف از آن را ایجاد ارتباط بین تئوری و عملی دانست و ادامه داد: انتظار می‌رود دانشجویان فارغ‌التحصیل مرکز علمی کاربردی، به شرط داشتن آب و زمین و سرمایه، خود به عنوان کارآفرین باشند و هم برای خود و هم برای دیگران کار تولید کنند.

جهانگیری با اشاره به این موضوع که این مرکز تنها به آموزش و تربیت دانشجویان اکتفا نمی‌کند گفت: این مرکز ماموریت‌های دیگری همچون آموزش بهره‌برداری، بخش آموزش ضمن خدمت کارکنان، آموزش دانش‌آموزان کار و دانش و اجرای دوره‌های خوداظهاری برای دانش‌آموزان دارد.

وی با اشاره به اینکه استان همدان در بخش کشاورزی بیش از 140 هزار نفر بهره‌بردار دارد که درصد بالایی از آن‌ها مسن و از سطح پایین‌تری برخوردار هستند خاطرنشان کرد: این افراد تجربیات ارزشمندی دارند که می‌توانند با اجرای دوره‌های مختلف آموزشی این افراد را در عرصه‌ تولید توانمندتر کرد. 

رئیس مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی شهید مدنی ادامه داد: در نتیجه این آموزش‌ها به وضعیت مطلوب و بهینه می‌رسیم که این امر منجر به تولید بیشتر درآمد مکفی و ایجاد اشتغال پایه می‌شود.فعالیت‌های فراوانی در بحث آموزش صورت گرفته است اما به دلیل نداشتن انسجام در آموزش با وضعیت مطلوب فاصله داریم.

جهانگیری ابراز کرد: تلاش و اهتمام بیشتر در امر آموزش، بکارگیری صحیح امکانات، استفاده بهینه از نهاده‌های کشاورزی و آموزش‌های مستمر می‌تواند این ظرفیت‌های خالی را پر کند.

وی در بحث ضمن خدمت کارکنان چنین گفت: در این آموزش‌ها کارکنان می‌توانند مهارت‌های کاری و اداری را آموزش ببینند تا بهتر بتوانند وظایف کاری خود را نسبت تولیدکنندگان انجام دهند.

این مقام مسئول در حوزه کار و دانش تصریح کرد: در حال حاضر مرکز شهید مدنی بیش از 450 نفر از دانش‌آموزان رشته‌های فنی آموزش و پرورش استان را تحت آموزش خود دارد.

وی با بیان اینکه این مرکز ظرفیت بیش از یک‌هزار دانشجو را دارد و دارای کتابخانه‌ با 12 هزار جلد کتاب و 9 هزار عنوان کتاب است، ابراز کرد: سالن آمفی‌تئاتر، سالن غذا خوری، آزمایشگاه و... از دیگر امکانات این مرکز است.

انتهای پیام/89029/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول