اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور

سرشماری آزمایشی کشاورزی در زنجان انجام می‌شود

مدیرکل آمار و اطلاعات استان زنجان گفت: همزمان با سراسر کشور طرح سرشماری کشاورزی در زنجان از روز 27 مهر ماه آغاز می‌شود.

سرشماری آزمایشی کشاورزی در زنجان انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسین امید‌مقدم ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان با اشاره به نقش مهم کشاورزی در تامین غذای مورد نیاز جامعه اظهار داشت: این حوزه نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد.

وی به سهم مهم بخش کشاورزی در ارزش افزوده اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: بخش کشاورزی نقش مهمی در اشتغال کشور نیز دارد.

مدیرکل آمار و اطلاعات استان زنجان آمارگیری کشاورزی را یک ضرورت برای برنامه‌ریزی آینده و تحلیل وضعیت گذشته دانست و گفت: سرشماری کشاورزی در همه دنیا طی دوره‌های پنج یا 10 ساله انجام می‌شود.

این مسئول سرشماری عمومی کشاورزی را یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های آماری ملی اعلام کرد و گفت: این طرح همواره به صورت سراسری در کشور عملیاتی می‌شود.

امیدمقدم با بیان اینکه سرشماری آمار و اطلاعات وسیعی را برای برنامه‌ریزی برای سال‌های آینده فراهم می‌کند، اضافه کرد: برای فراهم کردن زمینه جمع‌آوری این اطلاعات، نیاز به جلب اعتماد در بین پاسخگویان است.

وی به سابقه سرشماری‌های انجام شده در ایران طی سال‌های گذشته اشاره و تصریح کرد: مرکز آمار ایران در صدد جمع‌آوری اطلاعات مربوط به حوزه کشاورزی با استفاده از فناوری‌های نوین البته با رعایت استانداردها و ضوابط تولید و انتشار آمارهای رسمی، استقرار نظام‌های آماری ثبتی و استقرار و تغذیه مستمر پایگاه اطلاعات آماری کشوری است.

مدیرکل آمار و اطلاعات استان زنجان با اشاره به اینکه سرشماری واحدهای کشاورزی در سال 93 در همه نقاط کشور انجام می‌شود، اضافه کرد: طرح آزمایشی سرشماری کشاورزی به منظور رفع نواقص احتمالی و احصای مشکلات پیش رو برای اجرای طرح انجام می‌شود.

این مسئول زمان آغاز طرح سرشماری آزمایشی کشاورزی را 27 مهر ماه اعلام و اضافه کرد: اجرای این طرح تا 29 آبان به طول می‌انجامد.

امید‌مقدم تعداد دهستان‌های مشمول طرح آزمایشی سرشماری کشاورزی را در سطح کشور 31 دهستان اعلام کرد و گفت: این طرح در پنج شهر منتخب شامل ایلام، شهر بهشهر استان مازنداران، شهر برازجان استان بوشهر، کهنوج استان کرمان و زابل استان سیستان و بلوچستان به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

وی به آغاز طرح آزمایشی سرشماری کشاورزی در زنجان همزمان با کشور اشاره و اضافه کرد: این طرح در دهستان بوغدا کندی از توابع بخش مرکزی شهرستان زنجان عملیاتی می‌شود.

مدیرکل آمار اطلاعات استان زنجان حد نصاب فعالیت در حوزه زمین زراعی را 400 متر، باغ 200 متر، طیور سنتی 10 قطعه، پرورش دام سنگین یک راس، دام سبک دو راس، ماهی بدون محدودیت و کندو یک عدد عنوان کرد.

انتهای پیام/73004/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول