اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی راور:

مهم‌ترین سرمایه‌ اجتماعی پلیس مشارکت مردم است

فرمانده انتظامی شهرستان راور گفت: نوع و میزان مشارکت مردم یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی نیروی انتظامی محسوب می‌شود که ارکان اصلی امنیت در جامعه را شکل می‌دهند.

مهم‌ترین سرمایه‌ اجتماعی پلیس مشارکت مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از راور، هادی میرزایی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته نیروی انتظامی با اشاره به نامگذاری 13 تا 19 مهر ماه به عنوان هفته ناجا اظهار داشت: نوع و میزان مشارکت مردم یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی نیروی انتظامی محسوب می‌شود که ارکان اصلی امنیت در جامعه را شکل می‌دهند.

فرمانده انتظامی شهرستان راور با اشاره به اینکه اقتدار پلیس در سایه مردم‌داری، قانون‌مداری و روزآمدی به عنوان شعار نیروی انتظامی در سال جاری انتخاب شده است، ابراز داشت: نیروی انتظامی به عنوان مظهر اقتدار ملی در تامین امنیت، نخستین مؤلفه توسعه پایدار در هر جامعه‌ای محسوب می‌شود.

وی توسعه سرمایه اجتماعی را از ضرورت‌های اولیه برای ایجاد امنیت و اقتدار یک جامعه دانست و یادآور شد: پلیس با کمک و مشارکت سایر دستگاه‌های دولتی، غیردولتی، سازمان‌های مردم نهاد و اقشار اجتماعی و با جذب حداکثری سرمایه اجتماعی یعنی محور قرار دادن مردم، قانون و بهره‌مندی از دانش و فناوری‌های جدید الکترونیکی برای افزایش سرمایه‌های اجتماعی خود تلاش می‌کند.

میرزایی با توجه به نامگذاری روزهای هفته ناجا به عناوین مختلف گفت: روز نخست هفته ناجا با عنوان پیش‌بینی اجتماعی، آموزش و پیشگیری، امنیت اجتماعی نامگذاری شده است که مهم‌ترین برنامه‌ها در این روز برگزاری صبحگاه مشترک، قرائت پیام مهر در مدارس، اهدای خون توسط کارکنان و حضور فرماندهان در رسانه‌ها و انجام گفت‌وگو در زمینه برنامه‌ها و عملکرد نیروی انتظامی است.

وی خاطر نشان کرد: دیدار فرماندهان نیروی انتظامی با ائمه جمعه در دفتر امام جمعه، بازدید از مراکز بهزیستی، مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و معاینه رایگان عمومی از برنامه‌های روز دوم هفته ناجا است که با عنوان خانواده متدین، قانون‌مداری، آرامش و آسایش نامگذاری شده است.

فرمانده انتظامی راور اعلام کرد: از مهم‌ترین برنامه‌ها در روز سوم هفته ناجا برگزاری جلسه هم‌اندیشی رؤسای کلانتری‌ها با شوراها و معتمدان محل، تعامل با مقامات قضایی و بازدید دانش‌آموزان از مراکز انتظامی و آشنایی با وظایف پلیس است.

وی در ارتباط با برنامه‌های هفته ناجا در روز چهارم که با عنوان دانش‌بنیانی، پژوهش‌محوری و حرفه‌گرایی نامگذاری شده است، گفت: اجرای نمایش اقتدار عملیاتی پلیس توسط یگان ویژه در سطح شهر، طرح جمع‌آوری معتادان  موادمخدر و تجلیل از خانواده کارکنان در یکی از مراکز پذیرایی شهر از جمله برنامه‌هایی است که در این روز برگزار می‌شود.

میرزایی ادامه داد: از مهم‌ترین برنامه‌های روز پنجم هفته ناجا اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سطح شهر، نشست خبری با خبرنگاران و ملاقات چهره به چهره فرمانده انتظامی با مردم است.

فرمانده انتظامی شهرستان راور گفت: مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، حضور پرشور کارکنان نیروی انتظامی در نماز جمعه شهرستان و سخنرانی فرماندهی قبل از خطبه‌ها پایان‌بخش برنامه‌های نیروی انتظامی در هفته ناجا است.

انتهای پیام/2446/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول