اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی گلستان:

نیروی انتظامی قشر متدین‎ جامعه است / بینش سیاسی به اجرای ماموریت پلیس کمک می‎کند

رئیس عقیدتی و سیاسی فرماندهی نیروی انتظامی استان گلستان با اشاره به اینکه امروز پلیس قشر متدین‎ جامعه است، گفت: داشتن بینش و آگاهی سیاسی در اجرای ماموریت‎ها به پلیس کمک می‎کند.

نیروی انتظامی قشر متدین‎ جامعه است / بینش سیاسی به اجرای ماموریت پلیس کمک می‎کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام حسینعلی محمدی عصر امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان اظهار داشت: سازمان عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی تنها تشکیلاتی است که متصدی امور دینی و اعتقادی و فرهنگی و سیاسی در ناجا است.

وی ادامه داد: در همین راستا برنامه‎های متنوع و مختلفی را در بحث آموزش علوم قرآنی برای پرسنل رسمی و وظیفه اجرا می‎کنیم.

محمدی بیان کرد: یکی از برنامه‎های بسیار مهم ناجا شناسایی سطح آگاهی پرسنل در سطوح مختلف با علوم قرآنی است که پس از ارزیابی برای آنها یک شناسنامه قرآنی صادر خواهیم کرد.

وی افزود: یکی از برنامه‎های متنوع عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی استان گلستان برگزاری برنامه‎های انس با قرآن، آموزش و حفظ جزء به جزء قرآن است که در سال‌جاری به صورت فراگیر برای پرسنل و خانواده‎های آنها این برنامه را اجرا کرده‎ایم.

تاسیس دارالقرآن پیشرفته در پلیس گلستان

رئیس عقیدتی و سیاسی فرماندهی نیروی انتظامی استان گلستان خاطرنشان کرد: عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان گلستان در مدت گذشته اقدام به تاسیس دارالقرآن بسیار مجهز و پیشرفته کرده است که در این مجموعه فرد می‎تواند با استفاده از سیستم‎های موجود آموزش‎های مختلف قرآنی را فرا بگیرد.

محمدی اضافه کرد: علاوه بر اینها نیروی انتظامی برای بالا بردن سطح آگاهی پرسنل خود در ابعاد مختلف اعتقادی و سیاسی اقدام به چاپ مجلات، نشریه و پیک‎های خبری کرده که این جراید به صورت رایگان برای پرسنل رسمی و وظیفه و بازنشستگان نیروی انتظامی ارسال می‎شود.

وی گفت: در سال‌جاری در ماه مبارک رمضان 148 محفل انس با قرآن و 25 محفل انس با قرآن به صورت ماهانه و دوره‎ای در نیروی انتظامی استان گلستان برگزار شده است.

برگزاری بیش از 70 جلسه بالا بردن آگاهی سیاسی بای پرسنل و خانواده‎های آنها در سال‌جاری

رئیس عقیدتی و سیاسی فرماندهی نیروی انتظامی استان گلستان تصریح کرد: یکی از وظایف سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی بالا بردن سطح و بینش سیاسی پرسنل است که در این راستا در استان گلستان جلسات مرتبط به صورت ماهانه انجام می‎شود و در همین راستا، سازمان نشریه‎ای را نیز به صورت متمرکز برای سراسر کشور ارسال می‎کند.

محمدی با اشاره به طرح توانمندسازی سرباز به عنوان یک طرح جدید در نیروی انتظامی گفت: در این طرح سربازان از آموزش‎های اعتقادی و سیاسی در سطوح مختلف و با سرفصل‎ها و محتوای گوناگون استفاده می‎کنند.

وی افزود: در بحث سیاسی در سال‌جاری 37 جلسه تحلیل سیاسی برای پرسنل رسمی، 10 جلسه ویژه خانواده کارکنان و 29 جلسه برای کارکنان وظیفه در استان برگزار شده است.

محمدی گفت: همچنین یک جلسه برای بازنشستگان برگزار کردیم که در این جلسه نزدیک به 600 نفر شرکت کرده‎اند.

وی بیان کرد: در سال‌جاری 55 هزار و 175 مورد نشریه روزانه، چهار هزار و 742 جلد کتاب سیاسی در بین پرسنل توزیع و 858 نفر نیز در مسابقات سیاسی شرکت کرده‌اند.

رئیس عقیدتی و سیاسی فرماندهی نیروی انتظامی استان گلستان گفت: در هفته ناجا نیز برای تمامی برنامه‎هایی که پیش‎بینی شده و اجرا می‎شود بسته فرهنگی را در نظر گرفته‎ایم که با توجه به اینکه هفته ناجا در سال‌جاری با ایام مذهبی مقارن شده است بتوانیم به نحوی برنامه‎ریزی کنیم تا از این ایام به نحو احسن  استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه شهدا بالاترین سرمایه ملت ایران هستند تصریح کرد: در تمام برنامه‎های هفته ناجا به نحوی از مقام والای شهدا و جانبازان و خانواده‎های آنها و به‎ویژه شهدا و جانبازان نیروی انتظامی تجلیل خواهد شد.

نیروی انتظامی قشر متدین‎ جامعه است

رئیس عقیدتی و سیاسی فرماندهی نیروی انتظامی استان گلستان با اشاره به اهمیت آموزش در برخورد با مردم در نیروی پلیس گفت: سازمان عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی سعی کرده در برگزاری کلاس‎های اعتقادی اهمیت برخورد مناسب با مردم را در برنامه‎های خود داشته باشد.

محمدی متذکر شد: اگر نیروی پلیس حق مردم را رعایت نکند و برخورد مناسبی را با مردم نداشته باشد عواقب نامناسبی را به همراه خواهد داشت.

وی ابراز داشت: امروز پلیس یک قشر متدین جامعه است و آموزه‌‎های دینی را در اجرای ماموریت‎های خود رعایت می‎کند.

رئیس عقیدتی و سیاسی فرماندهی نیروی انتظامی استان گلستان با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی از حضور در احزاب و جریان‎های سیاسی منع شده است، گفت: داشتن بینش سیاسی و آشنایی با تحولات سیاسی اجتماعی در داخل و خارج از کشور پلیس را در اجرای بهتر ماموریت‎ها یاری خواهد کرد.

وی در پایان ابراز داشت: خوشبختانه پلیس در این بخش بسیار خوب عمل کرده و سعی می‎کند تا این سطح را حفظ و به بالاتر از این برساند.

انتهای پیام/83004/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول