اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد سرایان خبر داد

هزینه‌کرد 12 میلیارد ریالی اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی سرایان

مدیر کمیته امداد امام خمینی سرایان گفت: در 6 ماه نخست امسال 11 میلیارد و 793 میلیون ریال برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی امداد سرایان هزینه شده است.

هزینه‌کرد 12 میلیارد ریالی اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی سرایان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند،‌ حسن حلوانی در جمع خبرنگاران صبح امروز با اشاره به طرح اشتغال‌زایی اظهار داشت: در شش ماه نخست سال جاری از محل تسهیلات بانکی و اعتبارات قرض‌الحسنه کمیته امداد 215 طرح اشتغال‌زایی ایجاد شده است.

وی با بیان این‌که برای ایجاد این طر‌ح‌ها اعتباری معادل 11 میلیارد و 793 میلیون ریال هزینه شده است، ادامه داد: در این راستا برای 226 نفر شغل ایجاد شده است.

اجرای 17 طرح کارانگیزی در سرایان

مدیر کمیته امداد امام خمینی سرایان این طرح‌ها را شامل کارانگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی دانست و افزود: تعداد 17 طرح از آنها کارانگیزی است.

حلوانی با بیان این‌که 69 طرح از آنها توان‌افزایی بوده است، تصریح کرد: همچنین 129 طرح خوداشتغالی است.

وی با بیان این‌که این طرح‌ها با توجه به شرایط این شهرستان بیشتر در زمینه‌های دامپروری، صنایع‌ دستی، مغازه‌داری و کشاورزی اجرا شده است، متذکر شد: از مجموع طرح‌های اشتغال‌زایی اجرا شده، تعداد 42 طرح آن از محل منابع کمیته امداد و تعداد 173 طرح آن از منابع قرض‌الحسنه بانکی است.

معرفی 195 طرح به بانک‌های عامل سرایان

مدیر کمیته امداد امام خمینی سرایان از معرفی 195 طرح در سال جاری به بانک‌های عامل خبر داد و اذعان داشت: از این تعداد 187 پرونده در بانک‌ها تصویب و مابقی در دست اقدام است.

حلوانی با بیان این‌که از مجموع طرح‌های بانکی تصویب شده تعداد 90 طرح آن مربوط به مشاغل خانگی بوده است، افزود: مبلغ 2 میلیارد و 3 میلیون ریال بابت این طرح‌ها هزینه شده است.

وی اضافه کرد: فرصت‌های شغلی ایجاد شده با اولویت مددجویان، فرزندان آنها و همچنین افراد ساکن در روستاهای شهرستان هزینه شده و این روند تا پایان سال نیز ادامه دارد.

بافت 108 متر مربع فرش توسط مددجویان سرایانی

مدیر کمیته امداد امام خمینی سرایان تعداد دختران قالی‌باف زیرپوشش امداد این شهرستان را 58 نفر دانست و گفت: در شش ماهه نخست امسال تعداد 31 تخته فرش توسط آنها بافته شده است.

حلوانی با بیان اینکه متراژ فرش‌های بافته شده 108 متر مربع بوده است، ادامه داد: این فرش‌ها با قیمت 636 میلیون ریال به فروش رسیده است.

وی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، تولید کسب و کار برای زنان سرپرست خانوار و فرزندان آنها را از دیگر اقدامات کمیته امداد دانست و تصریح کرد: در این مدت کمیته امداد سرایان توانسته است تعداد 193 نفر از مددجویان و فرزندان آنها را در کلاس‌های آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش داده و روانه بازار کار کند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی سرایان با بیان اینکه نظارت و بازدیدهای مستمر رمز موفقیت طرح‌های اشتغال‌زایی این نهاد است، خاطر نشان کرد: در شش ماهه نخست امسال تعداد یک‌هزار و 217 مورد بازدید از طرح‌های اشتغال‌زایی انجام و در این ارتباط مشاوره‌های لازم به صورت رایگان به مجریان طرح‌ها داده شده است.

انتهای پیام/69010/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول