اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور صورت می‌گیرد

برپایی بیش از 1000 پایگاه جشن عاطفه‌ها در خراسان جنوبی

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی از برپایی یک‌هزار و 529 پایگاه ثابت و سیار جشن عاطفه‌ها همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد.

برپایی بیش از 1000 پایگاه جشن عاطفه‌ها در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط‌عمومی اداره کل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی، سید رضا حسینی اظهار داشت: طی سال گذشته مردم سخاوتمند استان در جشن عاطفه‌ها بالغ بر 500 میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی برای دانش‌آموزان نیازمند اهداء کردند.

وی گفت: شعار امسال با عنوان جشن عاطفه‌ها در انتظار مهرحماسی نام‌گذاری شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی ادامه داد: این جشن با محوریت سازمان دانش‌آموزی و همراهی انجمن اولیاء و مربیان مدارس به منظور جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی دانش‌آموزان نیکوکار همانند سال‌های گذشته برای یاری رساندن به دانش‌آموزان نیازمند و با رویکرد فرهنگ‌سازی و تقویت روحیه انفاق و نیکوکاری در بین آنان انجام می‌شود.

حسینی از برپایی یک‌هزار و 529 پایگاه ثابت و سیار جشن عاطفه‌ها همزمان با سراسر کشور از 10 تا 12 مهرماه در استان خبر داد.

وی تصریح کرد: تعداد پایگاه‌ها برگزاری جشن عاطفه‌ها نسبت به سال گذشته 36 درصد رشد داشته است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی اذعان داشت: امسال تعداد 187 پایگاه ثابت و سیار کمیته امداد در میادین، معابر اصلی، ورودی شهرها و روستاها، 962 پایگاه در مدارس، 228 پایگاه در مساجد و 152 پایگاه از سوی بسیج مستضعفین در سطح استان برپا می‌شود.

حسینی افزود: در این مدت یک‌هزار و 751 نفر نیروی امدادی، فرهنگیان، بسیجیان و نیروهای افتخاری کار جمع‌آوری کمک‌های مردمی در این جشن را بر عهده دارند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 32 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه این جشن طی سه روز برگزار می‌شود، اضافه کرد: این جشن از روز چهارشنبه 10 مهرماه با برگزاری جلسه نمادین عاطفه‌ها در مدارس، روز پنج شنبه 11 مهر در پایگاه‌های کمیته امداد، بسیج، مساجد و همچنین روز جمعه 12 مهرماه نیز در مصلاهای پرشکوه نماز جمعه سطح استان برگزار می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی از مردم خیر و نیکوکار دعوت کرد با حضور در پایگاه‌های جشن عاطفه‌ها با کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود لبخند محبت و مهربانی را برلبان دانش‌آموزان نیازمند و محروم استان بنشانند.

حسینی، رسیدگی به حال محرومان و تلاش مجدانه به منظور کاهش آلام نیازمندان، آشنایی خیران و نیکوکاران با فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی امداد و اطلاع‌رسانی برای ارتقاء اعتماد عمومی را از جمله اهداف این جشن برشمرد.

وی ادامه داد: همچنین کمک به امر ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی فرزندان مددجویان و ترویج روحیه نوع‌دوستی و فرهنگ انفاق و ایثار بین دانش‌آموزان را از دیگر اهداف برگزاری این جشن ملی و معنوی عنوان کرد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی اذعان داشت: 100 درصد درآمد پایگاه‌های مدارس و آموزش و پرورش پس از ثبت و ضبط در امداد به آموزشگاه مربوطه تعلق گرفته و کمک‌های سایر پایگاه‌ها با اولویت مناطق محروم به تشخیص امداد بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود.

حسینی گفت: استقرار استودیو سیار رادیویی و پخش زنده ویژه برنامه جشن عاطفه‌ها در روز پنجشنبه 11 مهرماه در میدان ابوذر بیرجند با همکاری شبکه استانی صدای خاوران و دعوت از خیران و مسئولان و ارتباط با شهرستان‌ها و غیره از جمله برنامه‌های جشن عاطفه‌ها است.

وی شماره حساب 0102102891005 بانک صادرات شعبه مرکزی بیرجند را بابت کمک‌های نقدی مردم خیر استان ذکر کرد و افزود: همه ساله جشن عاطفه‌ها در هفته ابتدای بازگشایی مدارس با همکاری صدا و سیما، آموزش و پرورش، بسیج مستضعفین و سازمان دانش‌آموزی برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند و محروم کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/69017/ح/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول