اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده لشکر عملیاتی 41 ثارالله:

دفاع مقدس فکر حمله به ایران را از سر دشمنان بیرون کرد

فرمانده لشکر عملیاتی 41 ثارالله یکی از درس‌های دفاع مقدس را بیرون کردن فکر حمله به ایران از سر دشمنان عنوان کرد.

دفاع مقدس فکر حمله به ایران را از سر دشمنان بیرون کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، سردار محمد مطهری صبح امروز در همایش بزرگ رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در حسینیه ثارالله سپاه با اشاره به روزهای حمله عراق به ایران اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس گنجینه‌ای از حماسه‌آفرینی ملت قهرمان ایران است.

وی بیان کرد: در حمله ناجوانمردانه به ایران اسلامی 12 لشکر عراق با تجهیزات مدرن و پیشرفته که کشورهای مختلف آمریکایی، اروپایی و کشورهای مرتجع عرب در اختیار آنها قرار داده بودند، قصد داشتند در کمتر از یک هفته سقوط ایران در مرزهای مختلف را ببینند.

فرمانده لشکر عملیاتی 41 ثارالله ابراز داشت: صدام و حامیانش برنامه‌ریزی کرده بودند با این حملات کمر ایران را بشکنند و بین چهار روز تا یک هفته ایران را تصرف کنند و یا حداقل خوزستان را بگیرند، اما در پایان هفته اول صدام به در بسته خورد و اعلام آتش‌بس کرد.

مطهری تصریح کرد: بسیاری از کشورهای غربی و عربی با تمام امکانات از صدام و رژیم بعثی حمایت کردند تا نظام اسلامی را به شکست بکشانند، اما ملت ما درس بزرگی به آنها داد.

وی یکی از درس‌های دفاع مقدس را بیرون کردن فکر حمله به ایران از سر دشمنان عنوان کرد و گفت: دفاع مقدس به همه آنها که نیت حمله به ایران را در سر می‌پرورانند، آنچنان درسی داد که دیگر فکر حمله و تجاوز به ما را نکنند.

مطهری به نحوه انجام عملیات‌های مختلف در دوران دفاع پرداخت و اظهار داشت: رزمندگان اسلام با سلاح‌های معمولی در مقابل ارتش تا دندان مسلح عراق با تجهیزات نظامی مجهز در نبرد بودند.

وی گفت: در عملیات فتح‌المبین در غرب شوش و اندیمشک در سال 61 رزمندگان سرافراز ایران اسلامی موفق به آزادسازی بیش از 2 هزار و 500 کیلومتر از سرزمین ایران اسلامی شدند.

این یادگار دوران دفاع مقدس اذعان داشت: همچنین در عملیات بیت‌المقدس نیروهای سپاه اسلام در قالب 144 گردان علاوه بر آزادسازی خرمشهر 5 هزار و 380 کیلومتر از سرزمین اشغال شده را آزاد کردند و این در حالی بود که صدام تاکید کرده بود که اگر ایران توانست، خرمشهر را باز پس بگیرد، کلید بصره را به ایران می‌دهم.

مطهری عنوان کرد: در حالی که صدام آزادی خرمشهر را غیر ممکن می‌دانست، اما رزمندگان قهرمان ایران اسلامی با پیروی از ولایت موفق به آزادسازی خرمشهر شدند و در این عملیات 19 هزار اسیر گرفتند و صدام را به سوی سرزمین‌های خودش به عقب راندند.

وی ابراز داشت: عملیات‌های مختلف در دوران دفاع مقدس سبب شد که دشمنان این نظام و انقلاب به حقانیت رزمندگان پی ببرند.

مطهری وجود رهبری آگاه، اتحاد و وحدت، اعتقاد ایمانی، داشتن روحیه جهاد و شهادت و تفکر بسیجی را عامل مهم پیروزی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس دانست.

وی گفت: اقتدار و عظمت ایران اسلامی به برکت خون شهدا و مرهون فداکاری رزمندگان و ولایتمداری آنها است و حالا پس از گذشت 35 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی آرزو دارند یک رئیس جمهور تلفنی با رئیس جمهور ایران اسلامی گفت‌و‌گو کند.

فرمانده لشکر عملیاتی 41 ثارالله تصریح کرد: ایران اسلامی در دنیا سربلند شده است و دستورات دینی و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی با هدایت رهبر معظم انقلاب راه خودش را به پیش می‌برد.

مطهری اذعان داشت: درست است که جنگ تمام شده است، اما حراست از کیان اسلامی وظیفه آحاد مختلف جامعه به ویژه رزمندگان است.

به گزارش فارس، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی و رزمندگان دوران دفاع مقدس در این همایش حضور داشتند.

انتهای پیام/80022/س40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول