اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سمنان:

غیرت دینی در دوران دفاع مقدس محسوس بود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان گفت: ایران و ایرانی بودن به داشتن غیرت دینی معروف است و این خصوصیت در دوران هشت سال دفاع مقدس کاملاً محسوس بود.

غیرت دینی در دوران دفاع مقدس محسوس بود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر رعایتی امشب در یادواره شهدای کالپوش اظهار کرد: زمانی می‌توانیم یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم که شناخت واقعی نسبت به آن‏ها پیدا کنیم.

وی افزود: اگر ما از جنگ و دفاع مقدس مطالبی ندانیم، هیچ‌گاه نمی‌توانیم شهدا را بشناسیم؛ قدرت و عظمت امروز ایران اسلامی به خاطر شهداست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان بیان کرد: غیرت دینی یکی از مهم‌ترین خصلت‌هایی بود که ایران را در جنگ تحمیلی به پیروزی رساند.

رعایتی خاطرنشان کرد: ایران و ایرانی بودن به داشتن غیرت دینی شهره است و این خصوصیت در دوران دفاع مقدس کاملاَ محسوس بود و هم‏‌اکنون نیز هست.

وی اظهار کرد: از شگردهایی که دشمن برای براندازی ایران اسلامی استفاده کرد، اشاعه مدل‌ها و لباس‌های غربی در ایران، ازدیاد شبکه‌های ماهواره‌ای و تلویزیون که پیامد تنبلی و کسلی را به دنبال دارد و از همه مهم‌تر تغییر عقیده و انحراف فکری جوانان ایران است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان گفت: مردم ایران، مردمی ولایت‌مدار و تابع امر رهبری هستند و نخواهند گذاشت که دشمنان نظام و انقلاب به اهداف و مقاصد شوم خود دست یابند.

رزمندگان اسلام درسی فراموش‌‏نشدنی به دشمنان دادند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان؛ دبیر شورای اطلاع‏‌رسانی استان سمنان نیز هفته دفاع مقدس را بهترین فرصت برای آشنا کردن نسل جدید به خصوص جوانان و نوجوانان با فرهنگ ناب مقاومت، ایثار و شهادت و از خودگذشتگی دانست.

ایرج کارخایی، هفته دفاع مقدس و دوران شکوهمند آن را یادآور خاطرات و درس‏‌های مقاومت ایثار شهادت و ایستادگی کم‏‌نظیر ملت بزرگ‏وار و رزمندگان دلاور اسلام مقابل دشمنان برشمرد که اسلام و انقلاب اسلامی را هدف آماج حملات ناجوان‏مردانه خود قرار داده بودند.

وی افزود: دشمن بعثی با تجهیز تمام امکانات استکبار جهانی اقدام هجوم به ایران اسلامی کرد؛ اما ملت بزرگ‏وار تحت رهبری‏‌های امام راحل (ره) با ایثار و شهادت و ایستادگی درس فراموش‌‏نشدنی به دشمنان دادند و حماسه دفاع مقدس را برای آیندگان جاویدان و پرچم عزت و شرف و آزادگی را به احتزار درآوردند.

دبیر شورای اطلاع‌‏رسانی استان سمنان افزود: دوران شکوهمند دفاع مقدس میراث تمام‏‌نشدنی برای آشنایی و بهره‏‌گیری نسل جدید به خصوص جوانان ایران اسلامی است که می‏توانند از دستاوردهای بزرگ آن مانند یک فرهنگ ماندگار استفاده کنند.

وی تقویت ارزش‌‏های اسلامی و انقلابی ایجاد اتحاد بیشتر در آحاد جامعه، انسجام بیشتر بنیان‏‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی مقابل دشمنان، درس تبعیت از ولایت فقیه برابر توطئه‌‏ها، ایجاد اعتماد به نفس، تقویت و خودباوری و خوداتکایی در کشور، ترویج روحیه مقاومت و ایستادگی زنده‏‌شدن فرهنگ ایثار و شهادت، دوری از تعلقات دنیوی و توجه به معنویت را از درس‌‏های بزرگ و فراموش‌‏نشدنی دوران دفاع مقدس برشمرد که ضرورت دارد این هفته که فرصت مناسبی است این درس‌‏ها در بخش‌‏های مختلف بیشتر بازگویی و تبیین شود.

کارخایی همچنین از تأثیرگزاری نقش رسانه‏‌ها و مطبوعات در ترویج فرهنگ دفاع مقدس در جامعه اشاره کرد و افزود: با توجه به تأثیرگزاری رسانه‌‏ها و مطبوعات در جامعه خبرنگاران رسالت مهمی در گسترش و ترویج ارزش‌‏های دفاع مقدس در قالب‏‌های هنری و تبلیغی دارند که می‏‌توانند ضمن یادآوری خاطرات این دوران دستاوردهای آن را برای اقشار مختلف مردم تبیین و بازگو کنند.

انتهای پیام/2249/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول