اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار منطقه 20 خبر داد

اجرای 45 طرح فرهنگی به ‌مناسبت هفته دفاع مقدس

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه 20 از اجرای 45 عنوان برنامه در طول هفته گرامیداشت دفاع مقدس خبر داد.

اجرای 45 طرح فرهنگی به ‌مناسبت هفته دفاع مقدس

حبیب‌الله غفوری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس در جنوب استان تهران دفاع مقدس را میراث بزرگ مردان بی‌ادعای جبهه و جنگ دانست و اظهار داشت: در بسیاری از کشورهای جهان، مردان جنگ، خاطرات و تصاویر و ادوات بازمانده از آن دوران به‌عنوان سرمایه‌های ملی و معنوی به ثبت می‌رسد و سالیانه بودجه‌های سنگینی برای حفظ آن ارزش‌ها و معرفی دستاوردهای جنگ‌هایی که متاسفانه بسیاری از آنها تهاجمی بوده است، تخصیص می‌یابد با این اوصاف می‌طلبد نام و یاد اسطوره‌هایی که در برابر جنگ تحمیلی دشمن بعد از هشت سال دفاع و مقابله با دست خالی، سربلند بیرون آمده و اجازه نداده‌اند حتی یک وجب از خاک کشور به چنگ بیگانگان بیفتد با افتخار و صلابت هرچه تمام‌تر معرفی و به تصویر کشیده شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه 20 با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن یاد شهدای جنگ از برپایی هشت یادواره شهدا در سراهای محله و مساجد منطقه خبر داد و افزود: یادواره شهدا با مشارکت بسیجیان حوزه‌های مقاومت نواحی، شورایاران و اهالی محلات برگزار می‌شود.

وی رونمایی از آثار و کتاب‌های تالیف شده مرتبط با موضوع دفاع مقدس را یکی دیگر از اقدامات معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه برشمرد و تصریح کرد: این مراسم با مشارکت شهروندان در مراکز فرهنگی منطقه برگزار می‌شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه 20 تهران برپایی مراسم شب شعر نفس زخمی و شرح شیدایی در سرای محله شهید غیوری و مرکز ری‌شناسی را یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: به‌منظور آشنایی نسل جوان با ارزش‌های هفته دفاع مقدس بازدید از اماکن مرتبط با حماسه هشت ساله همچون باغ موزه و شهرک سینمایی دفاع مقدس، خانه موزه شهید چمران، گلزار شهدای بهشت زهرا(س)، نمایشگاه بزرگ رزمی فرهنگی الی بیت‌المقدس و ... نیز در فهرست برنامه‌های فرهنگی شهرداری به ‌مناسبت هفته دفاع مقدس پیش‌بینی و اجرا شده است.

انتهای پیام/2462/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول